اسلایدرفرهنگی

تسهیل زیارت برای زائرین نوروزی؛ از افزایش دفاتر امانات تا پارکینگ های حرم

آستان قدس رضوی برای رفاه زائرین نوروزی تدبیرات ویژه ای را در نظر گرفته است.

به گزارش صدای مشهد، پارکینگ‌های زیر گذر حرم مطهر رضوی با تامین ۱۸۰۰ جایگاه پارک خودرو در ایام نوروز ۱۴۰۳ به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

علاوه بر بیش از ۱۸۰۰ جایگاه پارک خودرو‌های ویژه زائران، ۴۳۰ جایگاه پارک موتورسیکلت نیز در پارکینگ شماره ۳ حرم مطهر فراهم شده است و ارائه خدمات در پارکینگ‌های زیرگذر این آستان مقدس نیز طبق تعرفه مصوب پارکینگ‌های مسقف خودرویی شورای شهر مشهد انجام می‌شود.

همچنین با توجه به این‌که کارکنان آستان قدس رضوی از ظرفیت پارکینگ‌های خارج از زیر گذر حرم مطهر حضرت رضا (ع) برای تأمین پارکینگ خودرو‌های خود استفاده می‌کنند، فقط پارکینگ شماره ۲ ویژه پذیرش خودرو‌های خدام است، از این رو عمده ظرفیت پارکینگ‌ها در اختیار زائران قرار دارد.

توقف احتمالی ارائه خدمات این پارکینگ‌ها در برخی مناسبت‌های خاص در ایام نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان نیز طبق اعلام محدودیت‌های ترافیکی شهر مقدس مشهد خواهد بود.

افزایش تعداد دفاتر امانات در جوار حرم مطهر رضوی در نوروز ۱۴۰۳

همچنین با هدف میزبانی شایسته از زائران در این ایام که با ماه پربرکت رمضان نیز همزمان شده است، تعداد دفاتر بخش امانات وسایل از ۱۲ به حدود ۲۲ دفتر فعال و تعداد درگاه‌های دریافت وسایل از ۴۵ به ۵۷ درگاه افزایش یافته است.

زائران و مجاوران به صورت شبانه‌روزی می‌توانند طبق ضوابط فعلی، وسایل خود اعم از کیف و چمدان را به دفاتر بخش امانت وسایل حرم مطهر رضوی تحویل داده و رسید دریافت کنند.

این دفاتر در ورودی‌های اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی حرم مطهر از جمله پارکینگ ۳ و ۱، آماده خدمات‌رسانی به دلدادگان امام هشتم (ع) است.

در برخی از ورودی‌های اصلی با توجه به تشرف گسترده زائران دو دفتر امانات وسایل فعال است.

به عموم زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) توصیه می‌شود در صورت امکان برای تسهیل ورود خود، بدون وسایل به حرم مطهر مشرف شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید