اسلایدرشهری

نطق جنجالی نایب رییس شورای شهر درباره انتخاب شهردار مشهد

حاجی بگلو در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر مشهد از سیاسی‌بازی‌های پشت پرده درباب انتخاب شهردار گلایه کرد.

به گزارش صدای مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر بود.

وی گفت: در ابتدا فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز میلاد با سعات امام‌زمان(عج) و همچنین روز «سربازان گمنام» را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ عزیزانی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، بدون اینکه نامی از خود برجای بگذارند، شیطنت‌های داخلی و خارجی را خنثی کرده‌اند.

حاجی بگلو افزود: صحبت‌های خود را پیرامون موضوع انتخاب شهردار مشهد مقدس ادامه می‌دهم و تذکری به خودم، اعضای شورای شهر و مجموعه‌های بیرون و درون شورای شهر و مدیریت شهری می‌دهم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که بین تمام اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، «وحدت» حاکم است و در سایه همین اصل بوده که روی ۸ گزینه نهایی تصدی سمت «شهردار مشهد مقدس» به جمع‌بندی رسیده‌ایم؛ امیدواریم در این فرآیند، فرد اصلاح و قوی‌ترین مدیر را انتخاب کنیم.

نایب رییس شورای شهر مشهد بیان کرد: برخی اختلاف‌نظرها در بین اعضای شورای اسلامی شهر، موضوعی طبیعی است و در نظام‌های شورایی، تضارب آراء نشان از پویایی دارد؛ این تضارب آراء موجب شده بود که در مرحله نخست، ۲۹ اسم به عنوان گزینه‌های تصدی سمت شهرداری مشهد مقدس مطرح شود.

وی گفت: اسامی که دربرگیرنده طیف‌های مختلف سیاسی بود، درحالیکه برخی از این اسامی، زیبنده شورای انقلابی نبود و نباید مطرح می‌شد؛ مطرح شدن برخی اسامی بیشتر «نفوذ» را نشان می‌داد.

حاجی بگلو یادآور شد: رئیس شورای اسلامی شهر، باید نگاهی پدرانه داشته باشد و همانگونه که پدر یک خانواده، به فرزندان خود با مساوات عمل و رفتار می‌کند، رئیس شورای شهر نیز همین رویه و نگاه را نسبت به دیگر اعضای شورای اسلامی شهر داشته باشد؛ ولی متاسفانه چنین چیزی در شورای اسلامی شهر مشهد مقدس دیده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: درخصوص شهردار، بنده در ابتدا یکی از موافقان انتخاب آقای «ارجائی» بعنوان شهردار مشهدالرضا(ع) بودم و حتی رای مثبت هم دادم ولی در میانه راه و بنا به عملکرد، سوال و تذکرات مختلف را مطرح نمودم ولی امروز متوجه شدیم که برخی افراد نسبت به این موضوع نگاه سیاسی داشتند و نه عملکردی.

سخنگوی شورا تصریح کرد: قرار نیست که رویه‌های گذشته را با همه انتقادهایی که به آنها داشتیم، ادامه دهیم و باید شخصی به عنوان شهردار انتخاب شود که گزینه ۱۵ نفر اعضای شورای اسلامی شهر باشد.

وی عنوان کرد: به اکثریت آراء همیشه احترام گذاشته‌ام و خواهم گذاشت ولی نباید شرایط به نحوی پیش برود که به یک سال و نیم قبل برگردیم چراکه در چنین شرایطی، در مدیریت شهری موفقیتی حاصل نمی‌شود و باید پاسخگوی عملکرد خود در مقابل مردم باشیم.

وی بیان کرد: هر آنچه مصوب شورای اسلامی شهر باشد، حال با ۸ رای و یا به اتفاق آراء، مورد احترام ماست و باید نسبت به آن احترام گذاشت.

حاجی بگلو گفت: در موضوع انتخاب شهردار آینده مشهد مقدس، همه نگاه‌ها، درون و بیرون مدیریت شهری، معطوف به اعضای شورای اسلامی شهر است؛ باید تاکید کنیم که چک سفید امضاء به هیچ شهرداری نخواهیم داد و در پیشبرد امور شهر با کسی تعارف نداریم.

عضو شورای شهر مشهد تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر باید توجه داشته باشند که پیوسته در مقابل دیدگان مردم هستند و رصد می‌شوند؛ درحال حاضر عملکرد خوبی را شورای شهر نداشته و به شخصه نمره ۱۴ را به این عملکرد می‌دهم.

وی گفت: از هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تقاضا دارم که اختلافات را کنار بگذارند و با نگاه پدرانه در جهت تقویت وحدت گام بردارند و در جهت تقلیل اختلافات گام بردارند.

وی افزود: «مدیریت شهری» محور دیگر صحبت‌های بنده است؛ اقدامات و فعالیت‌های استقبال از بهار به خوبی درحال پیشبرد است ولی همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم؛ امیدواریم اقدامات در این حوزه فعالانه‌تر باشد.

حاجی بگلو عنوان کرد: با توجه به ابلاغ طرح‌های تفصیلی و اعمال تخفیف عوارض، شهرداری باید نگاه ویژه‌ای نسبت به حوزه درآمدی و شهرسازی خود داشته باشد.

وی ادامه داد: طی بازدید میدانی که از برخی مناطق شهرداری داشتم، خوشبختانه مردم رضایت خوبی از عملکرد و اقدامات دارند ولی در این فرآیند نباید از نیروی انسانی خود غافل شویم و رفاهیات آنان را مدنظر قرار دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: در پایان امیدوارم در سایه وحدت و همدلی و همگرایی بین اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و مدیران شهری در ارکان مختلف، شاهد افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی باشیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید