شهری

شناسایی ۱۰۰۷ مکان بسیار پرخطر در مشهد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: کارگروه ایمن‌سازی اماکن پرخطر ۱۰۰۷ مکان پرتجمع بسیار پرخطر در مشهد را شناسایی کرده است.

به گزارش صدای مشهد، امیر عزیزی با اشاره به تقسیم‌بندی اماکن ناایمن به سه دسته اظهار کرد: دسته اول شامل اماکن تجاری و مجتمع‌هایی است که از گذشته بدون پایان کار در حال بهره‌برداری هستند، گروه دوم بازار و اماکن قدیمی است که در گذشته پایان کار گرفتند اما استاندارد ایمنی و استحکام بنا ندارند و گروه سوم نیز برخی از ساختمان‌های مسکونی با تعداد زیادی از ساکنان هستند که برخی از آن ممکن است مربوط به نهادهای دولتی باشند، اما شهروندان در آن سکونت دارند که همچنان پایان کار ندارند.

وی با بیان اینکه وظیفه این کارگروه انجام بازدیدهای تخصصی در سه حوزه است، افزود: از اول مرداد تا اول شهریور ماه نزدیک به ۲۰ بازدید مشترک از این اماکن صورت گرفته و چهار جلسه نیز در مناطق استقرار این ساختمان‌ها با حضور مالکان اماکن پرخطر و ناایمن در مناطق مختلف شهرداری مشهد برگزار شده است. تعداد اماکنی که توانستیم با کمک شهرداران مناطق شناسایی کنیم، حدود ۳۰۰۰ مکان مختلف مانند مجموعه‌های تجمعی و پیک‌نیک پرکنی پرخطر است که به سطح بندی آن پرداختیم.

عزیزی بیان کرد: اکنون کارگروه روی اماکن سطح اول متمرکز است. سعی می‌کنیم در بازه زمانی دو تا سه ماهه از این اماکن بازدید و شناسنامه‌نگاری آن را انجام دهیم. بازدیدها به تعداد بیشتری کارشناس نیاز داشت و به همین جهت ذیل کارگروه، تیم بازرسان ویژه تشکیل شد. برای این منظور حدود ۵۰ نیرو از نظام مهندسی، آتش‌نشانی و اداره کار از این هفته بازدیدها را با مدت زمان بیشتر ی انجام می‌دهند تا بتوانیم به جمع‌بندی سریع‌تری برسیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: تمرکز ما روی اماکن تجمعی مثل پاساژها، بازارها، هتل‌ها و همچنین اماکن تجمعی درحال بهره‌برداری بدون پایان کار است. وقتی این اماکن پایان کار نگرفته است، از نظر ما و سازمان نظام مهندسی یک کارگاه ساختمانی است و قابلیت بهره‌برداری ندارد.

عزیزی گفت: بررسی سطح ایمنی ساختمان‌های دولتی که بیشترین حجم تردد افراد در آن‌ وجود دارد، در دستور کار کارگروه ایمن‌سازی اماکن پرخطر و ناایمن شهر مشهد قرار گرفتهه و به زودی اطلاعات این مکان‌ها در اختیار کارشناسان آتش‌نشانی و اعضای کارگروه قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: همچنین در حال تدوین کتابچه قوانین ایمنی آتش‌نشانی هستیم زیرا بخش عمده‌ای از مسئولیت‌ها در این کارگروه به شهرداران سپرده شده و نظارت‌ها بر عهده آن‌هاست. به همین منظور نیاز است تا این افراد از قوانین و مقررات ایمنی ساختمان و مبحث ۲۲ اطلاعات داشته باشند تا به موقع جلوی تخلفات احتمالی را بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید