اسلایدراقتصادی

آمار عجیب میزان خسارت ساختگی بیمه

بر اساس آمار غیر رسمی کشور میزان خسارت ساختگی بیمه چیزی حدود 25 درصد است که این عدد در استان هم تقریبا همین عدد است.

به گزارش صدای مشهد، مهدی شریعتی فر در نشست خبری که ظهر امروز ۶ آذرماه به بهانه هفته بیمه برگزارشد تصریح کرد: بیمه به عنوان یک صنعت، نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد. در همه برهه‌ها بحث بیمه، بانک و بورس در کنار هم اقدام موثری است که در جرایان اقتصادی دارد.

به گفته رئیس شورای هماهنگی بیمه خراسان رضوی، در کشور حدود ۳۸ شرکت بیمه‌ای فعالیت می‌کند که این میزان در استان حدود ۲۵ شرکت بیمه‌ای است. اکنون ۶۶ شعبه بیمه در استان فعالیت می‌کنند و نمایندگان بیمه در سطح خراسان رضوی بیش از ۸۳۵۰ است که فعالیت می‌کنند. در سطح استان ۱۷۳ کارگزار بیمه که مجوز رسمی از بیمه مرکزی دارند همچنین در این بخش فعالیت می‌کند.

وی افزود: در استان شورای هماهنگی بیمه با هدف وحدت رویه در صنعت بیمه تلاش می‌کند که ضریب نفود بیمه را روبه رشد دهد که باید این زمینه در استان هم ایجاد شود. اگرچه وضعیت مطلوب نداریم، اما برنامه ریزی‌های خوبی در این بحث داریم و آینده خوبی برای این صنعت می‌بینیم. در این ضریب باید همه دستگاه‌ها در بحث فرهنگ سازی ورود کنند تا به نتیجه خوبی برسیم. یکی از اهداف ما کوشش برای تقویت بازار بیمه استان است.

رییس شورای هماهنگی‌های بیمه استان با بیان اینکه جامعه نیاز دارد تعهدی که بیمه شده و بیمه گذار دارد را خود عمل کند تا سلامت بازار تصمین شود افزود: در استان پتانسیل‌های زیادی وجود دارد که شناسایی در یک بعد آن را صنعت بیمه میتواند ورود کند، اما همه امور اقتصادی در جامعه باید کنار هم باشند تا این صنعت رشد کند و جایگاه واقعی و موثر خودر ا پیدا کند.

به گفته وی، بیمه باید در زندگی مردم نفوذ کند. در بحث بیمه‌های آتش سوزی بر اساس آمار متاسفانه ۹۴ درصد واحد‌های مسکونی و ۸۰ درصد واحد‌های اداری بیمه آتش سوزی ندارند. ما در واقع باید زمینه‌ای ایجاد کنیم این فرهنگ در سازمان‌های ما در بحث استفاده بیمه سوق یابد.

به گفته شریعتی مقدم، ضریب نفوذ بیمه در استان با عدد ۲.۱۹ وضعیت خوبی دارد این در حالی است که در کشور این عدد ۱.۹ است.

blank

وی با بیان اینکه صنعت بیمه می‌توانند در همه حوزه ها ورود کنند و نقش موثری داشته باشد تصریح کرد: در بحث بیمه تکمیلی تنها ۲۵ درصد جامعه دارا هستند که این عدد بسیار ناچیز است که باید بروی آن کار شود.

شریعتی فر در پاسخ به اینکه میانگین پرداخت خسارت‌ها به چه شکل است افزود: میانگین پرداخت بیمه زندگی حدود ۱۰ روز است و سایر بیمه‌ها مثل شخص ثالث به نوع اتفاق و روند رسیدگی به پرونده دارد که باید به طور میانگین ظرف ۲۰ روز پرداخت شود. خسارت ها‌ی دیگر میانگین زملن پرداخت بستگی به نوع اتفاق دارد بابد ظرف ۲۰ روز پرداخت شود

وی افزود: در سال ۱۴۰۱بیش از ۱۰ هزارملیارد تومان صدور در بحث بیمه صورت گرفته است که هشت هزار میلیارد تومان هم خسارت پرداخت شده است.
شریعتی فر درباره اتقتصاد بیمه در استان که زائر پذیر است و ظرفیت خوبی هم دارد افزود: در این رابطه جلسات متعدد با ارگان‌های مربوطه برگزار شده که از صنعت بیمه در بحث گردشگری و زائران برگزار شود. در همین راستا دو شرکت بیمه‌ای انتخاب شده که با کمک شعبات آن‌ها دراستان بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی درباره موضوع میزان خسارت های ساختگی درصنعت بیمه و سهم آن تصریح کرد: بر اساس آمار غیر رسمی کشور میزان خسارت ساختگی بیمه چیزی حدود ۲۵ درصد است که این عدد در استان هم تقریبا همین عدد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید