اسلایدراقتصادی

ناپایداری منابع انسانی چالش اصلی صنعت بیمه

اساتید صنعت بیمه در اولین کنفرانس ملی، بازاریابی بیمه در مشهد به بررسی چالش های صنعت بیمه پرداختند.

به گزارش صدای مشهد، پروفسور حسین وظیفه دوست، استاد تمام دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار اطلاعات بر لزوم بررسی مشکلات صنعت بیمه، تاکید کرد: بررسی ها نشان دهنده آن بود که از چالش های بیمه ها منابع انسانی توانمند است، چون بیمه وابسته به افراد و فروش بیمه کار سختی است.

وی افزود: از ویژگی های فروش بیمه، ناملموس بودن، انبارناپذیر بودن و این است که ارائه کننده خدمت از خدمت جدا نیست و همین موارد کار فروش را سخت می کنند.

به گفته وی، کارشناسان و اساتید صنعت بیمه بدنبال ارائه راهکارهای مواجهه با مشکلاتی هستند که شرکت های بیمه در این سمینار ارائه می دهند و در آینده در کنفرانس های بعدی این راه حل ها ارائه خواهد شد تا راهگشای فعالان این عرصه باشد.

رئیس انجمن مدیریت اجرایی ایران گفت:الگوبرداری آفت است اما الگوشناسی یک باید است، مشتری های امروز خدمات ترکیبی می خواهند و صنعت بیمه باید بدنبال ترکیب خدمات برای مردم باشد تا مزیت ایجاد کند.

وظیفه دوست تصریح کرد: بیمه برای راحتی مردم است و این مزیت را باید مدیران بیمه ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: به دنبال تازه های حوزه علم در صنعت بیمه و بازاریابی بیمه هستیم و اینکه با مشارکت کارکنان بیمه مسائل عملی را ارزیابی و شناسایی کنیم.

وظیفه دوست ابراز امیدواری کرد؛ با توجه به حضور بزرگان بیمه کشور انتقال تجربه داشته باشند تا راهکارهای موثر برای رفع چالش ها برسیم.

وی تاکید کرد: بیمه ها باید از هم بیاموزند بهم بیاموزند باهم بیاموزند.

رئیس انجمن علمی بازاریابی خراسان در گفتگو با خبرنگار اطلاعات اظهار کرد: رسالت ما استانداردسازی علوم مربوط است و بیمه چون جامعه بزرگتری را در برمی گرفت هدف و اولویت ما قرار گرفت.

اعظم قاسمی افزود: بدنبال طراحی مدلی از بیمه هستیم تا بیمه ها قدرت نگهداری منابع انسانی را کسب کنند چون چالش اصلی بیمه ها نیروی انسانی است.

وی همچنین درباره ناپایداری نیروی انسانی برای اشتغال در بیمه به عنوان آسیب شرکت های فعال در این زمینه یاد کرد.

در این کنفرانس، دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون؛ دکتر ابراهیم کاردگر، مدیرعامل بیمه ما؛ مهندس طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه دی و دکتر سید محمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به ارائه سخنرانی پرداختند.

پروفسور حسین وظیفه دوست، استاد تمام دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات؛ پرویز درگی، مدیرعامل مرکز استعدادشناسی و کاریابی بازارشناسان؛ مصطفی شریعتی، مربی رشد توسعه فردی و حسین روحی نیز از دیگر سخنرانان این کنفرانس بودند.

محورهای این کنفرانس، «فرصت ها و چالش های جذب و نگهداری شبکه فروش در بازاریابی بیمه؛ تکنیک های توسعه شبکه فروش در بازاریابی بیمه؛ جایگاه مهارت های الکترونیک در بازاریابی بیمه؛ چالش های رشد و توسعه فرهنگی شبکه فروش در بازاریابی بیمه» بود.

۱۴۰۲/۲/۱۷

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید