اسلایدریادداشت

معلم چراغ هدایت جامعه 

یادداشتی از امیر فریدنیا مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی به مناسبت روز معلم

گاهی بعضی جملات اقیانوسی از معنا و آموزه هستند، مانند این کلام نغز که “معلمی شغل انبیاست”…

چه چیزی ارزشمندتر از هدایت نسل بشر و رهنمودکردن انسانها به سوی کمال و سعادت وجود دارد؟ همین قول برای بیان ارزش این گوهر مطلا یعنی آموزگاری بس، که کارش همسنگ با اولیا و انبیای الهی است.

۱۲ اردیبهشت را به نام معلم نامگذاری کردند، روزی که معلم بزرگ انقلاب، شهید مرتضی مطهری به درجه رفیع شهادت رسید. روزی برای یادبود کسی که امام راحل او را چون فرزندش می‌دانست. رهبر معظم انقلاب نیز بارها در بیانات خود از این استاد اخلاق یاد کرده اند: “اینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد؛ چون حقاً و انصافاً مرحوم شهید مطهری یک انسان بزرگ و برجسته بود. زندگی او، تلاش و مؤمنانه و عالمانه، همراه با احساس درد، همراه با یک بصیرت کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ بود. خدای متعال هم این مرد بزرگ را مأجور کرد، پاداش داد و شهادت را نصیب او کرد؛ در واقع او را زنده نگه داشت”

رهبر فرزانه انقلاب بارها به جوانان و دانشجویان توصیه کرده اند که آثار این شهید گرانقدر را مطالعه کنند. “با نوشتجات مرحوم شهید مطهری، با نوشتجات فضلای بزرگی که خوشبختانه امروز در حوزه های علمیه حضور دارند آشنا شوید”

شهید مطهری به معنای واقعی کلمه یک معلم بود، در سیاست، در اخلاق، در همه عرصه‌ها؛ آموزه های این معلم والامقام همواره می‌تواند مرجعی برای رشد و تعالی نفس و روح جوانان و راهنمایی کامل برای دستیابی به موفقیت و کمال جامعه باشد.

ایران اسلامی همیشه به خود می بالد که معلمانی را در عرصه تعلیم و تربیت دارد که پرورش یافته مکتب مطهری‌ها هستند و برای رشد و اعتلای ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی‌کنند و همواره در راستای رشد علمی کشور و تربیت نسل آینده ساز این مرزو بوم گام های بلندی برداشته اند.

۱۲ اردیبهشت ماه یادآور نقش آفرینی انسانی از جنس مردم بود که در راستای پایه ریزی اصول اخلاقی و جهاد در میدان اموزش و تعلیم از هیچ تلاشی غافل نماند تا امروز نامش در دفتر افتخارات انقلاب اسلامی ثبت شود و ملت قدرشناس ایران نیز هرسال در سالروز عروج آسمانی‌اش “روز معلم” را گرامی داشته و ضمن ارج نهادن به اولین معلم انقلاب، این روز را به رهروان راه این استاد با فضیلت و همه معلمان کشورمان تبریک می‌گویند.

 راهش پر رهرو و یادش گرامی…

 امیر فریدنیا| مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید