اسلایدر

مستاجران آستان قدس رضوی نسبت به تجدید اجاره اقدام کنند

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: در صورت انقضای مدت اعتبار اسناد اجاره، مستاجران آستان قدس رضوی نسبت به تجدید اجاره به موقع اسناد سریعا اقدام فرمایند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: در صورت انقضای مدت اعتبار اسناد اجاره، مستاجران آستان قدس رضوی نسبت به تجدید اجاره به موقع اسناد سریعا اقدام فرمایند.

رتضی حقیقی اظهار کرد: با توجه به محدود بودن مدت اعتبار اسناد اجاره ضرورت دارد مستاجران محترم آستان قدس رضوی ضمن توجه به مدت اعتبار مندرج در اسناد، در صورت انقضای مدت نسبت به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و درخواست تجدید اجاره اقدام فرمایند.
وی افزود: برای این منظور از ظرفیت تمامی محضرهای سطح شهر استفاده شده و مستاجران می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین محضر اسناد رسمی به منزل خود، در کمترین زمان ممکن نسبت به تجدید اجاره خود اقدام کنند.
حقیقی ادامه داد: برای اینکه مردم بتوانند حقوق موقوفه را پرداخت کنند، شرایط و تسهیلات خاصی برای مستاجران در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال در خصوص تاخیر مستاجرانی که بدهی آن‌ها کمتر از ۱۰ میلیون تومان و از سال ۱۳۹۰ به بعد بوده، جریمه دیرکرد حذف شده است.
وی همچنین درباره ارائه بسته تشویقی برای تغییر کاربری‌های صورت گرفته افزود: بسته تشویقی برای بخش‌هایی که مستاجران تغییر کاربری داده‌اند در نظر گرفته شده است؛ بدین صورت که چنانچه خود افراد مراجعه کرده و هزینه تغییر کاربری را پرداخت کنند، مشمول ۳۰ درصد تخفیف نقدی در پرداخت یا پرداخت به صورت اقساط ۶ ساله می‌شوند.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی افزود: علاوه بر این، افرادی که اقساطی در سال‌های آینده دارند، چنانچه آن را به صورت نقدی پرداخت کنند، در سال نخست مشمول ۲۰ درصد تخفیف می‌شوند و سال‌های بعدی نیز این درصد به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.
حقیقی افزود: با توجه به اقدامات انجام گرفته مردم رغبت بیشتری برای تعیین تکلیف اراضی خود پیدا کرده‌اند، به طوری که شاهد رشد صددرصدی مراجعه برای تجدید اجاره هستیم و مراجعه برای تجدید اجاره از ۲ هزار سند به ۴ هزار سند نشان می‌دهد مردم نسبت به پرداخت حقوق موقوفه رغبت بیشتری پیدا کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید