اسلایدراقتصادی

بافت ۱۸۰۰ تخته فرش توسط بافنده های کمیته امداد استان

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی برنامه های کمیته امداد برای قالیبافان را تشریح کرد.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۱ ، ۱۰ هزار متر مربع فرش و در قالب ۱۸۰۰ تخته فرش در ۸۳۰ کارگاه استان توسط ۱۵۰۰ بافنده کمیته امداد بافته شده است.

به گزارش صدای مشهد، رضا سلم آبادی در خصوص برنامه های کمیته امداد برای قالیبافان بیان کرد: بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری به ریاست کمیته امداد مبنی بر توانمندسازی خانواده های تحت حمایت با ایجاد اشتغال برای رسیدن به درآمدهای پایدار، این موضوع با جدیت برای خانواده های تحت حمایت ، دنبال شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه خودکفایی و توانمندسازی خانواده ها، وابسطه به ایجاد اشتغال می باشد، گفت: کمیته امداد، تلاش کرده با پرداخت تسهیلات اشتغال، زمینه ایجاد اشتغال خرد را برای خانواده ها فراهم سازد.

وی افزود: یکی از زمینه های شغلی که کمیته امداد نسبت به آن توجه دارد «قالیبافی » است، به این صورت که بافنده در کمیته امداد آموزش های لازم را فرامی گرفت و برای برپایی دار قالی ، تسهیلات اشتغال دریافت و سپس برای تولید فرش باکیفیت، توسط ناظر کمیته امداد که متخصص در حوزه فرش است، نظارت های لازم انجام و در ادامه فرش با تقاضای مددجو فروخته می شد که پس از فروش تمام وجه فرش فروخته شده به حساب مددجو واریز می شود.

سلم آبادی با بیان اینکه بعدها این روال تغییر کرد و مددجو خود فرش را به فروش می رساند، گفت: الان هم زنجیره فرش کامل است و آمادگی فروش فرش در تهران با مبلغ بسیار خوب وجود دارد.

 وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ ، ۱۰ هزار متر مربع فرش در ۸۳۰ کارگاه استان توسط ۱۵۰۰ بافنده کمیته امداد بافته شده است و از این تعداد بافنده ، ۲۳۰ بافنده بیمه هستند؛ به این صورت که بخشی که حق بیمه مربوط به آنها می شود، توسط کمیته امداد پرداخت می شود و در صورت ارائه سهمیه به این نهاد تعداد مددجویان قالیباف بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار خواهیم داد.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از افراد هم به فرش و به بازار فرش مسلط هستند ما آنها را به عنوان راهبر شغلی شناسایی کردیم و در حال حاضر در سطح استان ۵۰ راهبر شغلی داریم که این افراد واسطه بین کمیته امداد و بافنده و تولید کننده فرش هستند و نخ را به بافنده می دهند و فرش را به قیمت روز می خرد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۸۰۰ میلیارد تومان منابع اشتغال در استان بوده که بیش از ۹۴ درصد پرداخت شده که نشان دهنده همراهی بانک ها با کمیته امداد بوده و امسال نیز ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اشتغال برای استان پیش بینی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید