اسلایدرفرهنگی

هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در مشهد برگزار می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، سیدامیر شوشتری امروز، در نشست خبری هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که با حضور اصحاب رسانه در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه قرآن، عترت و نماز و برگزاری مسابقات دانش‌آموزی و فرهنگیان جایگاه خوبی در کشور دارد و تاکنون هم آنگونه که از این استان که سرزمین امام رضا(ع) است، انتظار می‌رفته، فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و جایگاه خوبی را کسب کرده است.

وی بیان کرد: البته که باید برنامه‌هایی بیش از این را داشته باشیم و برنامه‌های قرآن، نماز و عترت این استان باید فوق همه برنامه‌ها باشد؛ از این‌ رو شایسته است که ما به عنوان یکی از متولیان این حوزه همه ساز و کار برنامه‌های خود را همانگونه که در سند تحول آمده، با آموزه‌های قرآنی تطبیق دهیم و همواره چنین انتظاری از این استان پربرکت وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: این در حالی است که اقدامات و فعالیت‌های ارزنده این استان به گونه‌ای بوده که بزرگان قرآنی با تجربه‌ای که در خدمت آن‌ها هستیم، برخاسته از این استان هستند که همین موضوع موجب افتخار آموزش و پرورش و جامعه خراسانی‌هاست.

شوشتری بیان کرد: سال گذشته فعالیت‌های گسترده‌ای را در سه محور داشته‌ایم. محور اول در رابطه با توانمندسازی همکاران فرهنگی مقاطع ابتدایی در رابطه با قرآن بوده است.

وی اظهار کرد: محور دوم هم در رابطه با فراهم کردن امکانات قرآنی بود که خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در این راستا صورت گرفت. یکی از اقدامات ارزشمندی که صورت گرفت، نشستی بود که هفته گذشته با اداره‌کل اوقاف استان در رابطه با طرح وقف قرآن، عترت و نماز که در استان برگزار شده بود و در حال حاضر نیز این طرح به ثمر نشسته است، داشتیم و امیدواریم که این طرح را مجددا ترویج کنیم و توسعه دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز برای دانش‌آموزان استان از جمله منافع این طرح به‌شمار می‌رود. همچنین به دنبال اجرای این طرح نیز موقوفات و مبالغ خوبی جمع‌آوری شد.

شوشتری گفت: محور سوم نیز مساله دانش‌آموزی و پرداختن به واقعی تدریس کردن قرآن در مدارس است. به عبارتی همیشه تعلیم و تربیت قرآن تنها محدود به روخوانی و روانخوانی قرآن بود.

وی اظهار کرد: همکاری‌های آستان قدس با مدارس در رابطه با پوشش دانش‌آموزان فعالیت‌های بسیار خوب و موثری بوده، به گونه‌ای که برگزاری جشن تکلیف‌های ۶۰۰۰ نفری، دعوت دانش‌آموزان حاشیه شهر به صبحانه‌ گرم حضرت و سایر برنامه‌های آموزشی را با همکاری آستان قدس داشته‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ساخت نمازخانه در مدارس، مفروش شدن نمازخانه‌های مدارسی که فرش نداشتند، استقرار امام جماعت در نمازخانه‌ها و رفع سایر مشکلاتی که مدارس در حوزه نماز داشتند، از برنامه‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی بود که آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و سال گذشته بر اساس فراخوان دانش‌آموزی که داشتیم، ناچار بودیم بسیاری از نمازخانه‌ها را به کلاس درس تبدیل کنیم اما تلاش می‌کنیم این نمازخانه‌ها را بازگردانیم تا مجددا فعالیت سابق خود را داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید