اسلایدرسیاسی

دو دستگی در جبهه اصولگرایی در مشهد

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و شورای وحدت ۲ ائتلاف اصلی اصولگرایان با ۲ فهرست متفاوت وارد کارزار انتخابات مجلس شورای اسلامی در کلانشهر مشهد شدند.

به گزارش صدای مشهد، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی(شانا) که پیشتر از بررسی رزومه (کارنامک) ۲۳۲ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خبر داده بود در نهایت فهرست نهایی خود را اعلام کرد.

دبیر شانا در خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: مجمع عمومی شانا در حوزه انتخابیه مشهد و کلات متشکل از نمایندگان ۱۱حزب رسمی ذیل ائتلاف، برخی تشکل های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مشهد در نهایت با حضور اعضای هیات موسس شورای ائتلاف در استان با نصاب معین تشکیل جلسه داد شد.

عباس پارسایی راد افزود: پس از ارائه و دفاع هفت دقیقه ای هر یک از ۱۸نامزد انتخابات در این نشست، رای گیری از میان اعضا صورت گرفت.

وی گفت: در نهایت حسنعلی اخلاقی امیری، کریمی قدوسی، فاطمه رحمانی، محمد اسماعیل‌نیا و مجتبی بذرافشان مقدم به عنوان لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات انتخاب شدند.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: اعضای این شورا متشکل از احزاب سیاسی است که در تهران عضو شورای وحدت هستند که بیشتر احزاب سیاسی عضو جبهه پیروان خط امام راحل و رهبری هستند.

حمید رضا ترقی افزود: علاوه بر اینها جبهه پایداری، عدالت طلبان، جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی یا همان “رزما” و جمعیت حامیان انقلاب اسلامی نیز عضو وحدت هستند که در مجموع این ائتلاف مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز است.

وی گفت:۱۵ نفر از بین نامزدهای نهایی در جلسات تطبیق مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت پنج نفر به ترتیب بالاترین امتیازها در مجمع عمومی انتخاب شدند.

حمید رضا ترقی افزود: حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، دکتر احسان عظیمی راد، دکتر سمیه سادات ابراهیمی، فاطمه رحمانی و دکتر میثم ظهوریان به ترتیب بالاترین امتیاز از سوی مجمع ائتلاف وحدت در حوزه انتخابیه مشهد و کلات انتخاب شدند.

بررسی ها نشان می دهد تنها فاطمه رحمانی در هر دو ائتلاف مشترک است و ۲ جریان اصلی اصولگرا کارزار رقابتی و سنگینی را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در مشهد رقم زده اند.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید