اسلایدرفرهنگی

خراسان رضوی موفق ترین استان کشور در باسوادی است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران به سوالات پاسخ داد

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی موفق ترین استان به لحاظ باسوادی محسوب می‌شود افزود: ۸۶ درصد بانوان در خراسان رضوی باسواد هستند و همچنین ۱۰۸ مرکز یادگیری در کنار آموزش و پرورش سواد خواندن و نوشتن را آموزش می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، سید جمال وزیری در نشست خبری که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد اظهارداشت: اوایل انقلاب اسلامی درصد باسوادی در کشور ۳۵ درصد بود که امروزه به ۹۷ و یک دهم درصد رسیده است.

وی تدوین سندهای تحول آموزش، همایش علمی پژوهشی سوادآموزی، برنامه و طرح‌هایی به عنوان نماز کلید بهشت، آموزش نیروهای مسلح آموزش زنان و عشایر، آموزش زنان سرپرست خانوار را از برنامه‌های سواد آموزی عنوان کرد و گفت: سوادآموزی و رسانه، تهیه نشریات سواد آموزی، فرهنگ کتابخوانی از فعالیت‌های دیگر در این هفته است.

وزیری با بیان اینکه خراسان رضوی موفق ترین استان به لحاظ باسوادی محسوب می‌شود افزود: ۸۶ درصد بانوان در خراسان رضوی باسواد هستند و همچنین ۱۰۸ مرکز یادگیری در کنار آموزش و پرورش سواد خواندن و نوشتن را آموزش می‌دهند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی، سواد عاطفی، مالی، تحلیلی و سواد انرژی را از جمله ابعاد مهم در سواد آموزی و خانواده دانست و ادامه داد: وضعیت سواد شهروندان ایرانی و اتباع خارجی مقیم در خراسان رضوی به صورت دو مقوله مهم و جداگانه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز شمار آموزش دهندگان سوادآموزی در خراسان رضوی یک هزار و ۹۸۰ نفر است که این رقم از سال ۱۳۹۲ تاکنون افزایشی نداشته است.

وزیری سهم تعیین شده برای سواد آموزی خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری را حدود ۲۷ هزار نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته در استان ۱۰۸ مرکز محلی برپا شد که در کنار سواد، آموزش مهارت های مختلف را به سواد آموزان بر عهده داشتند، اما امسال تاکنون دستورالعملی در خصوص این مراکز نیامده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این نشست خاطر نشان کرد : آموزش و پرورش به علت گستردگی و ارتباط مستقیم با حدود نیمی از جمعیت جامعه ارتباط مستقیم دارد و نود هزار همکار فرهنگی و همچنین ۷۰ هزار بازنشسته فرهنگی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانش آموز در سطح استان مشغول تحصیل وآموزش ویادگیری هستند.

سید امیر شوشتری  تاکید کرد: آموزش زندانیان فراهم شدن خدمات تسهیل گر برای سواد آموزی افراد و تشکیل و  ایجاد مجمع خیران سوادآموزی از جمله موارد موفق در خراسان رضوی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید