ورزشی

حضور بیس‌بال خراسان رضوی در مسابقات لیگ برتر

رئیس کمیته بیس بال هیات انجمن های ورزشی خراسان رضوی از حضور تیم بیس‌بال خراسان رضوی در لیگ برتر کشور خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، عادل مشیریان در خصوص شرایط بیس‌بال خراسان رضوی، اظهار کرد: بیس بال خراسان‌رضوی از ۲۷ سال گذشته کار خود را اغاز کرده و هرساله در لیگ برتر و مسابقات قهرمانی کشور حضور داشته است و ۶ مقام قهرمانی در رده‌های مختلف را در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی از حضور تیم بیس‌بال خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مسابقات امسال با حضور ۵ تیم قوی تهران، گیلان، اصفهان، بوشهر و خراسان رضوی برگزار شد که در دور رفت با شکست تیم‌های اصفهان، گیلان و تهران موفق شدیم در رده دوم جدول بعد از بوشهر بایستیم. دور برگشت این مسابقات ۱۰ مهرماه در استادیوم تخصصی بیس‌بال کرج برگزار خواهد شد که اولین مسابقه ما با تیم اصفهان است.

رئیس کمیته بیس بال هیات انجمن های ورزشی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ۲۵ مهرماه اولین دوره مسابقات قهرمانی زیر ۱۳ سال کشور برگزار می‌شود که تیم خراسان رضوی به ایران مسابقات اعزام خواهد شد، ورزشکاران ما با تمرین‌های مستمر آماده برای حضور در مسابقات هستند.

مشیریان با تاکید بر اینکه بیس‌بال در بسیاری از کشورهای دنیا مطرح و محبوب است، گفت: بیس‌بال در کشورهایی چون آمریکا، ایتالیا، ژاپن و… مطرح و یک رشته المپیکی است اما در ایران با توجه به کمبود امکانات و علاقه‌مندی مردم به برخی رشته‌های توپی از جمله فوتبال؛ کمرنگ‌تر است؛ در آینده‌‌ای نزدیک بیس‌بال در سبد ورزشی مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هدف ما استعدادیابی در تمامی رده‌های سنی است و در مدارس هرساله به امر مهم استعدادیابی می‌پردازیم. برخی تجهیزات بیس بال در ابتدای کار  شاید کمی گران به نظر برسد اما در مقایسه با سایر ورزش‌ها قیمت مناسبی دارد و هزینه آنچنانی برای بیس بال نداریم.

توقف سافت‌بال خراسان همگام با شیوع کرونا

رئیس کمیته بیس بال هیات انجمن های ورزشی خراسان رضوی: بیس‌بال بانوان سافت بال نام دارد و فعالیتی چندساله دارد و عناوین بسیاری را کسب کرده است اما پس از شیوع کرونا فعالیت این تیم کمی کمرنگ شد و این کمیته در حال امادگی برای احیا تیم هستند.

مشیریان استقبال از بیس‌بال و سافت‌بال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: چالش ما در حوزه امکانات است و زمین تمرین چالش داریم که باید ساماندهی کنیم که نسبت به این رشته المپیکی مهربانی بیشتری وجود داشته باشد.

وی در خصوص ملی‌پوشان خراسانی عنوان کرد: در تیم ملی بازیکنان بسیار داشتیم و در آخرین مرحله اردوی تیم ملی عادل مشیریان به عنوان سرمربی واحمد رمضان زاده به عنوان بازیکنان به مسابقات غرب اسیا اعزام شدیم و در اینده با توجه به نتایج مطلوب افزایش این تعداد پیش بینی می‌شود که در میادین بین المللی حضور پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید