اسلایدرسیاسی

بازتاب جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌های جهان

این گزارش جذاب را تا انتها ببینید

رسانه‌های مختلف جهان از ساعات آغازین راهپیمایی ۲۲ بهمن به گزارش و پوشش حماسه حضور پرشور مردم ایران پرداختند.

بازتاب جشن 44 سالگی انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌های جهان

به گزارش صدای مشهد، رسانه‌های مختلف جهان از ساعات آغازین راهپیمایی شنبه ۲۲ بهمن به گزارش و پوشش حماسه حضور پرشور مردم ایران در جشن ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی پرداختند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار تصاویری از راهپیمایی جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، افزود موشک بالستیک عماد و پهپاد شاهد ۱۳۶ در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران به نمایش گذاشته شد.

blank

blank

blank

blank

شبکه لبنانی المیادین هم به صورت زنده به پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران پرداخت. صفحه تویئتری المیادین با انتشار ویدئویی از راهپیمایی امروز نوشت: «رمز مشارکت مردمی گسترده در چهل و چهارمین سالروز انقلاب اسلامی در ایران چیست؟»

blank

blank

تبریک دیپلمات چینی و آروزی تداوم دوستی ملت‌های ایران و چین

blank

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در گزارش خود از حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کرد: در دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونا راهپیمایی بزرگداشت انقلاب ۱۹۷۹ عمدتاً با خودرو و موتورسیکلت انجام می‌شد اما امسال با وجود هوای سرد، بسیاری از مردم پرچم به دست با پای پیاده برای تجمع در میدان آزادی تهران به راه افتادند. آن‌ها شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل سعود خائن» سر دادند.

طبق این گزارش، مردم ایران تصاویر رهبر معظم انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و همچنین سردار قاسم سلیمانی را حمل کردند و پلاکاردهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود «ما تا آخر ایستاده‌ایم»، «ایران متحد، قوی و باثبات» و «ما پیرو رهبر هستیم» را در دست داشتند. موشک‌های سجیل و پهپادهای شاهد ۱۳۶ دور میدان آزادی به نمایش گذاشته شد.

blank

رسانه صهیونیستی آی۲۴ نیوز هم گزارش داد مانند هر سال شرکت‌کنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» سر دادند و خواستار حمایت از «ایران متحد، قوی و باثبات» شدند. اطراف میدان بزرگ آزادی موشک‌های سجیل و پهپادهای شاهد ۱۳۶ تولید ایران مستقر شدند.

blank

وبگاه شبکه المسیره یمن در گزارشی به نقل از خبرنگار خود در تهران، نوشت که میلیون‌ها نفر در تهران و ۱۴۰۰ شهر به خیابان‌ها آمده و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. این شبکه همچنین به پوشش کامل سخنرانی سید ابراهیم رئیسی پرداخت و تصاویری از حضور او در میان جمعیت را منتشر کرد.

blank

وبگاه شبکه روسیا الیوم نیز با انتشار یک گزارش تصویری، راهپیمایی امروز را بازتاب داد و تصاویری از حضور مقامات دولت سابق و همچنین موشک‌های بالستیک در میدان آزادی منتشر کرد.

وبگاه عراقی شفق نیوز نوشت ایرانی‌ها به طور گسترده در میدان آزادی تهران و خیابان‌های شهرهای دیگر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

خبرگزاری سبأنت یمن در پوشش خود از راهپیمایی امروز تصاویر مختلفی از تهران و همچنین نمایش موشک‌های سجیل و عماد منتشر کرد.

وبسایت النشره لبنان نوشت هزاران نفر در تهران به سوی میدان آزادی حرکت کردند و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارش خود از جشن انقلاب ایران، نوشت ایرانی‌ها شنبه چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را جشن گرفتند. موشک‌های بالستیک عماد و سجیل، موشک‌های کروز و پهپادهای شاهد ۱۳۶ و مهاجر به نماش گذاشته شد.

این خبرگزاری همچنین به بازتاب سخنان رئیس‌جمهور ایران به مناسبت ۲۲ بهمن پرداخت و نوشت: ابرهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در سخنرانی خود در میدان آزادی تهران اعتراضات (اغتشاشات اخیر) را پروژه دشمنان ایران با هدف متوقف کردن تداوم دستاوردهای ملت این کشور خواند. او جشن را حماسی و نمایش یکپارچگی ملی توصیف کرد. این سخنان شعار «مرگ بر آمریکا» حاضران را در پی داشت.

خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارش داد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد انقلاب ایران روز شنبه با انجام راهپیمایی برگزار شد. رویترز در ادامه گزارش خود به اظهارات ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین نمایش موشک‌های بالستیک، پهپاد و سایر تجهیزات نظامی ساخت ایران در تهران اشاره کرد.

blank

blank

blank

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) جمعیت امروز در خیابان‌های تهران را میلیونی توصیف کرد و نوشت: «آن‌ها بر ایستادگی و ثبات خود نسلی پس از نسل دیگر بر مبانی و اصول انقلابی تأکید کردند».

blank

وبگاه العهد لبنان هم به طور گسترده به بازتاب و پوشش راهپیمایی عظیم امروز پرداخت و نوشت که میلیون‌ها نفر در خیابان‌های تهران و ۱۴۰۰ شهر دیگر در ایران حضور یافتند./ فارس

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید