اجتماعیاسلایدر

جنایت نوجوان ۱۷ ساله در مشهد برای حمایت از پدرش + عکس

پسر نوجوان مشهدی که دست به قتل زده است می‌گوید به مصرف قرص‌های اعصاب و روان اعتیاد دارد.

به گزارش صدای مشهد، این حادثه وحشتناک ساعت ۲۲ بیست و هفتم فروردین هنگامی رخ داد که چند جوان تبعه خارجی وارد پارک بولوار شهرستانی مشهد شدند و با رفتار‌های غیرطبیعی موجب واکنش پاکبان فضای سبز شدند.

آنان با تخریب گل و گیاه و ریختن زباله در پارک به لجبازی خود ادامه دادند تا جایی که پیرمرد پاکبان به سمت جوانان پارک نشین رفت و به نصیحت آن‌ها پرداخت، اما این موضوع به مذاق جوانان مغرور خوش نیامد و یکی از آن‌ها لگدی را به سمت پیرمرد پرت کرد. این رفتار نامتعارف به درگیری بین پاکبان و جوانان تبعه خارجی انجامید و نزاع سختی شروع شد. در این هنگام پسر ۱۷ ساله پیرمرد در حالی که به دلیل مصرف قرص‌های اعصاب وروان چشمانش حالت خواب آلودگی سختی داشت، از پنجره منزل مسکونی مشرف به پارک، صحنه درگیری را مشاهده کرد.

او که خشم و عصبانیت سراسر وجودش را فرا گرفته بود بی درنگ کفش هایش را پوشید و با سرعت خود را به پارک رساند. «امیرعلی- ک» بی محابا به طرف جوانان مذکور هجوم برد و در تاریکی شب تیغه کارد را بر پیکر «محمدرضا- ع» (یکی از جوانان تبعه خارجی) فرود آورد و او را نقش بر زمین کرد. پدر ضارب نیز در این درگیری به حمایت از فرزندش پرداخت و بدین ترتیب جوانان پارک نشین با دیدن این صحنه وحشتناک، بلافاصله از محل گریختند؛ و پدر و پسر هم که با این ماجرای باورنکردنی روبه رو شده بودند، از ترس پا به فرار گذاشتند.

طولی نکشید که صدای آژیر آمبولانس اورژانس در خیابان شهرستانی پیچید و امدادگران اورژانس پیکر نیمه جان جوان ۱۸ ساله را به بیمارستان دکتر شریعتی مشهد انتقال دادند، اما تلاش‌های کادر درمانی برای نجات وی به نتیجه نرسید و «محمد رضا- ع» جان خود را از دست داد.

جنایت نوجوان ۱۷ ساله در مشهدی برای حمایت از پدرش + عکس

دقایقی بعد با گزارش جنایت تکان دهنده در پارک شهرستانی به قاضی ویژه قتل عمد، گروهی از کارآگاهان و کارشناسان بررسی صحنه جرم آگاهی نیز در کنار مقام قضایی عازم بیمارستان شدند و بدین ترتیب تحقیقات میدانی قاضی «محمود عارفی راد» برای واکاوی این جنایت هولناک آغاز شد.

در همین حال فردی که با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته بود به عنوان یکی از شاهدان عینی ماجرا به قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: گمان می‌کنم چند جوان مذکور برای شرب خمر وارد پارک شده بودند که به دلیل ریختن زباله‌ها با پاکبان پیر به مشاجره پرداختند و سپس با او درگیر شدند.

با این سرنخ مهم، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در حالی رصد‌های اطلاعاتی را برای دستگیری پاکبان آغاز کردند که بررسی‌های پلیسی در اطراف بیمارستان نیز با دستور قاضی عارفی راد مورد تاکید قرار گرفت چرا که احتمال حضور عاملان نزاع در همان اطراف وجود داشت.

این موضوع دقایقی بعد هنگامی رنگ واقعیت به خود گرفت که ۳ جوان برای جویاشدن از وضعیت جوان مجروح و به طور ناشناس وارد بیمارستان شدند. آن‌ها که زیر چتر اطلاعاتی کارآگاهان قرار گرفته بودند، در یک اقدام هماهنگ و ضربتی، دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. جوانان مظنون که باور نمی‌کردند به همین راحتی در چنگ قانون افتاده باشند در بازجویی‌ها مدعی شدند افراد دیگری هم در وقوع نزاع نقش داشتند، بنابر گزارش روزنامه خراسان، هنوز ساعاتی از شروع تحقیقات گسترده کارآگاهان برای دستگیری عامل یا عاملان این جنایت نگذشته بود که پیرمرد پاکبان با تنگ شدن حلقه محاصره، خود را به پلیس معرفی کرد و به تشریح چگونگی وقوع جنایت پرداخت و گفت: پسر ۱۷ ساله ام مرتکب قتل شده است.

این گونه بود که دامنه تحقیقات به منزل یکی از بستگان پیرمرد در منطقه سیدی کشید که «امیرعلی» طبق ردزنی‌های کارآگاهان در منزل آن‌ها مخفی شده بود، اما وقتی کارآگاهان به کوی سیدی رفتند، مشخص شد که نوجوان ۱۷ ساله به دلیل مصرف تعداد زیادی قرص‌های اعصاب و روان، به بیمارستان روان پزشکی ابن سینا منتقل شده است، با وجود این او ساعاتی بعد و در حالی که به بهبودی نسبی رسیده بود با نظر پزشکان از مرکز درمانی ترخیص شد و به اتاق بازجویی پلیس آگاهی انتقال یافت. این نوجوان ۱۷ ساله که خود را دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان معرفی می‌کرد به صراحت قتل جوان ۱۸ ساله تبعه خارجی را پذیرفت و مدعی شد به حمایت از پدرش با مهاجمانی درگیر شده است که به دلیل مصرف مشروبات الکلی حال طبیعی نداشتند!

در پی اعترافات دو متهم این پرونده جنایی، مقدمات بازسازی صحنه جرم با دستور قاضی «محمود عارفی راد» فراهم شد و پدر و پسر مذکور برای تشریح جزئیات وقوع این درگیری مرگبار به پارک شهرستانی هدایت شدند. بعد از بیان خلاصه‌ای از محتویات این پرونده جنایی توسط سرهنگ «محمد مرادی» (افسر پرونده)، پاکبان ۷۰ ساله با اشاره قاضی ویژه قتل عمد، مقابل دوربین قوه قضاییه ایستاد و در شرح این ماجرای تاسف بار گفت: من هیچ گاه با کسی درگیر نمی‌شدم و کاری به افرادی نداشتم که از فضای پارک استفاده می‌کردند، اما از چند سال قبل که به عنوان کارگر فضای سبز مشغول کار شدم همواره با خودم داس یا تبر حمل می‌کردم تا از درختان و گیاهان مراقبت کنم، ولی آن شب تعدادی جوان که حال طبیعی نداشتند به لجبازی با من پرداختند و به دلیل غرور جوانی، زباله‌ها را در پارک می‌ریختند. من هم هرچه تذکر دادم و نصیحت کردم نه تنها فایده‌ای نداشت بلکه آن‌ها بیشتر به رفتار ناشایست خود ادامه دادند تا جایی که به سوی من حمله ور شدند و من هم از خودم دفاع کردم، ولی پسرم که این صحنه را دیده بود، ناگهان وارد درگیری شد و یکی از آن‌ها را با چاقویی زد که در دست داشت!

در همین حال، امیر علی (متهم به قتل ۱۷ ساله) نیز مقابل دوربین ایستاد و پس از تفهیم اتهام توسط مقام قضایی و این که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند، درباره آن شب خونبار توضیح داد: با آن که همواره به دلیل مصرف قرص‌های اعصاب در حالت خواب آلودگی به سر می‌برم، اما آن شب وقتی دیدم چند جوان به سمت پدرم حمله ور شده اند، دیگر نتوانستم طاقت بیاورم و من هم هراسان از پله‌های منزل مسکونی پایین آمدم و در پارک با آن چند جوان درگیر شدم، ولی چاقو را از خود آن‌ها گرفتم چرا که من با خودم چاقویی بر نداشته بودم!

این نوجوان دانش آموز همچنین در حاشیه بازسازی صحنه جنایت گفت: من از حدود ۴ سال قبل به ورزش کشتی روی آوردم و در مسابقات قهرمانی شرکت می‌کردم که تاکنون مقام‌هایی را نیز در مسابقات دانش آموزی به دست آوردم، ولی متاسفانه از مدتی قبل و با تحریک و ترغیب دوستانم به مصرف قرص‌هایی روی آوردم که در میان برخی از دانش آموزان رواج یافته است. من هم با تبلیغات سوء متاسفانه با انگیزه هیجانی کاذب از آن‌ها مصرف کردم، ولی زمانی فهمیدم در دام وحشتناکی افتاده ام که دیگر به این قرص‌ها اعتیاد پیدا کرده بودم به گونه‌ای که ۳۰ قرص را یک جا خوردم که همان شب هم مرا به بیمارستان بردند! حالا هم اگرچه با این ندانم کاری زندگی و آینده ام نابود شد، اما به دیگر نوجوانان توصیه می‌کنم از سرگذشت من عبرت بگیرند و به دلیل خودنمایی و غرور کاذب به دنبال رفتار‌های نامتعارف و خلاف نروند! چرا که فرجامی مانند من در انتظارشان است!

منبع: خراسان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید