اسلایدرفرهنگی

اجتماع فاطمیون در مشهد برگزار شد

اجتماع بزرگ فاطمیون همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه (س) روز چهارشنبه در عرصه میدان شهدای مشهد برپا شد.

در این مراسم ارادتمندان اهل ‏بیت عصمت و طهارت (ع) به همراه هیات‌های مذهبی پس از اجتماع در میدان شهدای مشهد برای عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به پیشگاه امام رئوف، حضرت ثامن الحجج (ع) به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کردند.
عزاداران فاطمی مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) را با در دست داشتن پرچم‌هایی به رنگ سیاه و سبز و  با زمزمه نوای “یا زهرا” (س) و نوحه‌خوانی در سوگ دخت نبی مکرم اسلام (ص) طی کردند.
در حرم مطهر رضوی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در رثای بانوی گرامی اسلام، حضرت زهرای مرضیه (س) پرداختند و صحنه‌هایی از حزن و اندوه را بین زائران و مجاوران حرم منور رضوی خلق کردند.

این مراسم با مقتل‌خوانی و سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی ادامه یافت.

به همین مناسبت امروز خیابان‌های مشهد مقدس بویژه خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی مملو از جمعیت عزاداری بود که در سالروز شهادت صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (س) سیاه پوش شده و به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شدند.

ایستگاه‌های صلواتی نیز برای پذیرایی از عزاداران در خیابان‌های مشهد مستقر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید