اسلایدرشهری

شناسایی ١٢۴ پلاسکو در مشهد!

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: ١٢۴ ساختمان مهم ناایمن در مشهد شناسایی و اطلاعات آنها در سامانه جامع مدیریت و نظارت بر عمران و توسعه استان‌های سراسر کشور (منتاک) بارگذاری شده است.

به گزارش صدای مشهد، حمیدرضا کافی‌نیا روز شنبه در نشست خبری در مشهد افزود: همچنین برای ٨٠ ساختمان ناایمن در سطوح “با اهمیت خیلی زیاد”، “با اهمیت” و “متوسط” از ابتدای سال تا کنون اخطار صادر شده است.

وی اضافه کرد: ۴۵ مورد از این تعداد مربوط به مراکز بهداشتی و درمانی به عنوان ساختمان‌های “با اهمیت زیاد” است و ۶ مرکز بهداشتی و درمانی نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: در مجموع امسال ١٠٧ ساختمان ناایمن به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد افزود: از آغاز سال جاری تا کنون یک‌هزار و ٣۴٠ تاییدیه ایمنی برای ساختمان‌های مختلف نیز صادر شده که ٣۵٨ مورد از آن‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی بوده‌اند.

کافی نیا افزود: ۵۵ باب مدرسه، ٨٢١ باب ساختمان تجاری و ٣٠ باب انبار و کارگاه نیز امسال تاییدیه ایمنی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به مالکان ساختمان‌های ناایمن مشاوره داده می‌شود تا ساختمان‌های خود را از منظر آتش نشانی ایمن کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: طرح جامع ایمنی شهر مشهد نیز در دست تدوین است.

ثبت بیش از ۱۳۳ هزار مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد نیز گفت: روزانه بیش از ٢ هزار تماس تلفنی با این سازمان برقرار می شود و تعداد تماس‌های مزاحمتی در سال جاری بیش از ١٣٣ هزار تماس بوده است.

کافی نیا افزود: در مجموع ٢٢ درصد کل تماس‌ها مزاحمت و ۵٠ درصد نیز تماس اشتباهی بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین روزانه حدود ۶٣ عملیات انجام می شود و میانگین امدادرسانی به آتش سوزی در سال جاری چهار دقیقه و ٣٣ ثانیه بوده که میانگین کشوری آن از چهار تا هفت دقیقه است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی مشهد از پیشرفته‌ترین تجهیزات در کشور است و تلاش می‌شود سال آینده به پهپاد خاموش کننده آتش نیز مجهز شویم.

کافی نیا افزود: سیاست ما تغییر رویکرد به سمت ساختمان‌های خوداطفا در آتش سوزی‌ها است.

گفتنی است، ساختمان‌های “با اهمیت بالا” ساختمان‌هایی نظیر مراکز بهداشتی و درمانی، فرودگاه ها، مجموعه های آب‌رسانی و برق رسانی است.

ساختمان‌های “با اهمیت” نظیر مدارس، مساجد، سینماها، ورزشگاه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و جایگاه‌های سوخت است که در اولویت بازرسی ایمنی قرار دارند، همچنین ساختمان‌های “با اهمیت متوسط” شامل ساختمان‌های اداری، تجاری و هتل‌ها می‌شود.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید