اسلایدرشهری

فراخوان طراحی یادمان سردار شهید سلیمانی در مشهد منتشر شد

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: فراخوان طراحی یادمان سردار رشید اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی منتشر شد.

محمدمحسن مصحفی  در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به منظور تکریم و پاسداشت سردار سرافراز اسلام و ایران، سپهبد شهید قاسم سلیمانی، اداره هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد اقدام به انتشار فراخوان طراحی یادمان این شهید جبهه مقاومت کرد.
وی ادامه داد: هنرمندان مجسمه‌ساز، معمار و طراح می‌توانند طرح خود را در یکی از قالب‌های سردیس، تندیس یا یادمان حجمی و دائم شهری طراحی و ارائه کنند.
مصحفی گفت: موضوع این فراخوان دلاورمردی و ولایت پذیری این سردار مبارز، حضور و جهاد در میدان وسیع مبارزه از دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت (ع)، الگوگیری از شخصیت سردار به عنوان فرمانده بین‌المللی محور مقاومت است.
وی افزود: مشخصات هنرمند، رزومه، سوابق و شرح مختصری از توجیه طرح پیشنهاد شده و تکنیک اجرا و ملزومات ساخت باید در قالب فایل متنی به همراه تصاویر ارسال شود. 
مصحفی ادامه داد: داوری اولیه بر روی تصاویر آثار و داوری نهایی بر روی ماکت حجمی انجام می‌شود و هنرمندان مجسمه‌ساز و طراح می‌توانند تصاویر خوانا از زوایای مختلف ماکت و اثر پیشنهادی خود یا طرح سه بعدی آن را تا ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ به نشانی ART.MASHHAD.IR ارسال کنند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید