اسلایدرفرهنگی

پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش صدای مشهد، مشهد مقدس امروز میزبانی برگزاری پنجمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت بود. حجت الاسلام‌والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی، نماینده سابق رهبری در سوریه در این جلسه اظهار کرد: گردشگری مقصد محور است ازاین‌رو باید به تمامی پتانسیل‌های موجود در این حوزه اشراف پیدا کرد.

وی افزود: خراسان یکی از پایگاه‌های اصلی گردشگری با محوریت مقاومت است؛ حضور شهدای خراسان در دوران دفاع مقدس و شهدای فاطمیون در دفاع از حرم ظرفیت‌های بسیاری را برای خراسان و شهر مشهد به وجود آورده است.

حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: یکی از ضرورت‌های لازم برای توسعه گردشگری مقاومت، مدل برخورد با گردشگرانی است که وارد کشور می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر گردشگری مقاومت را شاخه‌ای از حوزه فرهنگی بپذیریم، با فلسفه و هدف دیپلماسی فرهنگی که آشناسازی دیگران با حوزه‌های مختلف و تمدن‌های بازمانده است، بیشتر آشنا می‌شویم.

گردشگری مقاومت نیازمند روایت هویت‌هاست

علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست گفت: ابزارهای ما برای انتقال به دیگران، منوط به روایت است؛ آن چیزی که الان نیاز گردشگری مقاومت بوده، روایت هویت های ماست و باید به آن توجه کنیم؛ این روایت‌ها اولویت و اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: تولید محتوا برای روایت و تربیت راوی از جمله مهم ترین مولفه‌های ما برای توجه به این حوزه است؛ اکنون باید بدانیم که تولید محتوا متناسب با راوی در حوزه گردشگری بسیار کم است و قانع کننده نیست لذا ما به عنوان خط مقدم باید در راستای تکلیف خود به محورهای متناسب با این موارد حرکت کنیم.

آمادگی مجلس برای معرفی و رونق گردشگری مقاومت در سطح کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات نیزدر این نشست گفت: آمادگی داریم تا از ظرفیت‌ مجلس شورای اسلامی برای معرفی و رونق گردشگری مقاومت استفاده کرده و در این راستا گام برداریم.

وی افزود: در مجلس و حاکمیت نگاه ما این است که ظرفیت ما در حوزه گردشگری و صنایع دستی به قدری بالا بوده که آثار و برکات آن در مسائل اقتصادی نیز قابل لمس خواهد بود؛ حتی تجربه ظرفیت اقتصاد بدون نفت را نیز با حوزه گردشگری و صنایع دستی می‌توانیم داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی متنوعی را در کشور خود داریم و دنیا تشنه مصادیق فرهنگی ما است؛ شاید موضوع ایران هراسی که به شدت روی آن سرمایه‌گذاری شده، عدم سهل شدن ارتباط مردم دیگر کشورها با ایران باشد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید