اجتماعیاسلایدر

روز جهانی قدس امسال متفاوت خواهد بود

نشست تشریح برنامه های روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ برگزار شد

به گزارش صدای مشهد، حجت الاسلام محمد سلطانی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری ضمن تشریح برنامه های روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ تاکید کرد : آنچه امروز در محیط اشغالگری صهیونیست آشکار است کابوس و هراس ناشی از بی اطلاعی از زمان و مکان اقدام آینده مقاومت اسلامی و جوانان غیر فلسطینی علیه آنها است.

 وی اظهار کرد:  بزرگداشت روز جهانی قدس امسال در شرایطی صورت خواهد گرفت که موج همه گیری کرونا در ایران و دیگر کشورها فروکش کرده و ملت‌های مسلمان ، حق طلب و آزاده جهان بار دیگر این فرصت را خواهند داشت تا وحدت و همدلی در مقابل اشغالگران صهیونیستی و حامیان مستکبر آنان را نشان داده و آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین را فریاد زدند.

وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و ظرفیت‌های وحدت آفرین و قدرت سازان برای جهان اسلام در مسئله قدس تصریح کرد: امسال روز جهانی متفاوتی نسبت به سالهای گذشته خواهیم داشت و این تفاوت از دو منظر قابل بررسی است، امروز کرانه باختری رود اردن نسبت به سال‌های قبل شرایط متفاوتی پیدا کرده است و با تحقق پروژه راهبردی تسلیح کرانه باختری و به میدان ها آمدن گروه‌های جدید مقاومت با حضور جوانان مومن، مجاهد ،انقلابی و شجاع ، شاهد بروز و ظهور ظرفیتی تعیین کننده درمتن انتفاضه ضد صهیونیستی هستیم.

 سلطانی با اشاره به دستاوردهای راهبردی و تعیین‌کننده اخیر مقاومت اسلامی فلسطین برابر رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی گفت : امروز بیش از هر زمانی شاهد وحدت ، هماهنگی و هم افزایی گروههای مبارز فلسطینی و نیز شکل‌گیری جبهه یکپارچه ضد صهیونیستی از جنوب لبنان و جولان سوریه تا غزه و کرانه باختری هستیم که در مدت کوتاهی نتایج و پیامدهای آن رژیم صهیونیستی را با چالش سهمگینی مواجه ساخته است .

blank

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همچنین بیان کرد: به میدان آمدن گروه‌های مقاومت نوظهور و جوان مجاهد و غیور فلسطینی و اجرای عملیات های شگفت انگیز در کرانه باختری نشان از تولید عزم و اراده در نسل جدید فلسطین برای بازپس‌گیری سرزمین مادری از اشغالگران دارد.

 سلطانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر از شکاف و اختلافات داخلی فزاینده رنج می‌برد ، گفت: مشکلات عمیق داخلی و گسل های فعال شده درونی رژیم ، امید بسیاری از سردمداران رژیم و ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای تداوم بقا را با چالش مواجه ساخته است. این اختلافات در دوره نخست وزیر افراطی و دیکتاتور به اوج رسیده است و با اصرار نتانیاهو نسبت به طرح جنجالی اصلاحات قضایی و اعتراضات بی‌سابقه و پرشمار علیه وی ، وضعیت رژیم در شکنندگی آشکار قرار گرفته و روندها و زمینه‌های فروپاشی جامعه صهیونیستی را سبب شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله هتک حرمت مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران و معتکفین را رویای نتانیاهو برای تنش آفرینی و سوق دادن تمرکز رسانه های داخلی و بین المللی از اعتراضات داخلی در سرزمین های اشغالی به سمت بحران جدید و رهایی از فشار های بزرگ این روزها بر او توصیف و تصریح کرد: محور مقاومت بر حربه‌های رژیم صهیونیستی کاملاً اشراف و تسلط دارد و هرگز تحت تاثیر سناریوهای صهیونیست‌ها قرار نخواهد گرفت، هرچند پاسخ محدودی به حملات رژیم داده است اما به رغم توانایی های بالا برای اجرای عملیات ها و پاسخ های کوبنده فعلا با هوشمندی و درایت قصد ندارد در زمین صهیونیست ها بازی کند .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی مدت‌ها است که رنگ باخته است؛ آنچه امروز در محیط اشغالگری صهیونیست ها آشکار است ، کابوس و هراس ناشی از زمان و مکان اقدام آینده مقاومت اسلامی و جوانان غیور فلسطینی است.

وی در پایان اظهار کرد: تقویت زیر ساخت های جبهه مقاومت، انگیزه آنان و شرایطی که صهیونیست ها دچار آن هستند، نوید بخش نزدیک شدن ما به آزادی فلسطین است از این جهت روز جهانی قدس امسال با شعار محوری  فلسطین محور وحدت جهان اسلام ؛ قدس در آستانه آزادی متفاوتی را شاهد خواهیم بود .

برنامه ‎های مراسم روز جهانی قدس در مشهد

 

حجت‌الاسلام سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مبدأ و تجمع راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد، ساعت ۹:۳۰ صبح روز جمعه ۱۴۰۲/۱/۲۵ در میدان پانزده خرداد مشهد خواهد بود و ساعت ۱۰ صبح نیز راهپیمایی به سمت حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود.

وی افزود: این اجتماع در حرم مطهر با سخنرانی دکتر باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و قرائت قطعنامه ادامه خواهد یافت و پس از آن نمازجمعه به امامت آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مشهد اقامه خواهد شد.

سلطانی تصریح کرد: ایاب و ذهاب به صورت رایگان توسط سازمان‌های اتوبوسرانی و قطارشهری به میدان ۱۵ خرداد از ساعت ۸ الی ۱۰:۳۰ صبح و پس از اتمام نماز جمعه از حرم مطهر رضوی به پایانه‌ها از ساعت ۱۲ الی ۱۵ عصر صورت می‌گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید