اجتماعیاسلایدر

مشهد از وضعیت قرمز کرونا خارج شد

مشهد از امروز وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا خارج شد و در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

بر اساس آخرین اعلام نرم‌افزار «ماسک»، با کاهشی‌شدن روند ابتلا در اکثر نقاط کشور، از امروز شنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه، تمامی مراکز استان‌ها به جز چهار شهر اهواز، ایلام، بندرعباس و خرم‌آباد از وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا خارج شدند.

بر این اساس در حال حاضر در استان خراسان رضوی شهرستان‌ گناباد در وضعیت قرمز تیره و شهرستان‌های گلبهار، چناران، نیشابور، کوهسرخ و کاشمر در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند. سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی از جمله مشهد، فریمان، قوچان، درگز، سبزوار، تربت جام، رشتخوار، صالح‌آباد، بردسکن، ششتمد، خوشاب، جوین در وضعیت نارنجی قرار دارند. همچنین تعدادی دیگر از شهرستان‌های استان شامل سرخس، کلات، خواف، تایباد، بجستان، فیروزه، داورزن، جغتای، زاوه و باخرز در وضعیت زرد قرار دارند. هم‌‍اکنون هیچ‌یک از شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت آبی کرونا قرار ندارند.

بر اساس اعلام نرم‌افزار ماسک بر اساس آخرین آمار شهرستان‌های کشور براساس رنگ‌بندی، ۴۶ شهرستان در وضعت قرمز،  ۲۶۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. و هیچ‌یک از شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی قرار ندارد.

در این گزارش تأکید شده است که به دلیل وجود ویروس‌های جهش‌یافته جدید، رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از افزایش مجدد روند بیماری ضروری است.

بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز و نارنجی تنها مشاغل گروه یک و دو مجاز به فعالیت خواهند بود. در شهرهای زرد و آبی نیز مشاغل گروه یک، دو و سه مجاز به فعالیت هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید