اجتماعیاسلایدر

گلایه از برخی دخالت‌ها در انتصابات مدیران آموزش و پرورش

گفتگو با مریم رنگ امیز طوسی نماینده مدیران مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش

وزارت آموزش‌وپرورش طی حدود یک سالی که آغاز به کار دولت سیزدهم گذشته، روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته و با اخباری از برگزاری حضوری آموزش در مدارس، رتبه‌بندی معلمان، حواشی انتخاب وزیر پس از دو مرتبه عدم رای اعتماد مجلس به نامزدهای معرفی شده و چالش کیفیت آموزش مدارس دولتی، همواره در معرض قضاوت عموم مردم قرار گرفته و به جهت ضریب نفوذ بالای مخاطبان و دربرگیری بالایی که دارد باید پاسخگوی افکار عمومی در ابعاد گوناگون مرتبط با رخدادهای مدرسه‌ای باشد.

به گزارش صدای مشهد؛ مریم رنگ‌آمیز طوسی، نماینده مدیران مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش، در راستای اعلام نظراتش پرامون عملکرد دولت، اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی معلمان را به عنوان مهمترین نقطه قوت دولت برشمرد و اظهار کرد: استقرار نظام رتبه‌بندی معلمان که سال‌ها معطل مانده بود، اقدام بسیار مهمی است که جادارد از دولت و مجلس که پیگیر این مسئله بودند قدردانی کنیم.

وی افزود: هدف مدنظر دولت از اجرای این طرح، افزایش کیفیت نظام آموزش و پرورش در پی ارتقای معلمان به عنوان عناصر اصلی تعلیم و تربیت است.

این عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه البته فرهنگیان در زمینه نحوه امتیازبندی‌ها، بارگذاری مدارک و … ابهامات و گلایه‌هایی دارند گفت: خوب است اگر مواردی چون تالیف و چاپ کتاب، انتشار مقاله و شرکت در جشنواره‌ها به عنوان امتیاز از معلمان خواسته می‌شود، ویژه معلمان جدیدالورود باشد و از ابتدای خدمتشان به آن توجه داشته باشند، نه معلمانی که سال‌های زیادی خدمت کرده و چندسال به بازنشستگی‌شان باقی مانده است.

برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش جزو نقاط قوت بود

طوسی دیگر نقطه قوت دولت را زمینه‌سازی برای هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در امر آموزش‌وپرورش دانست و گفت: برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش جزو نقاط قوت بود، باتوجه به حضور نمایندگان مجلس و وزرای دولت و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری، انتظار می‌رود پیشرفت آموزش و پرورش تسریع شود. وظیفه تعلیم و تربیت یک وظیفه ملی بوده و نیاز است از ظرفیت همه ارگان و دستگاه‌ها استفاده و این پتانسیل در اختیار آموزش و پرورش  قرار بگیرد تا تحولی که مدنظر است رخ دهد.

 دخالت‌ها در انتصابات مدیران استانی و منطقه‌ای

وی اما نقطه ضعف دولت را در انتصابات ستادی به ویژه مدیران استانی و منطقه‌ای دانست و گفت: هرچند تلاش بر جوانگرایی و انتصاب مدیران جوان بوده است اما متاسفانه شاهد دخالت نمایندگان مجلس و استانداران در انتصاب برخی مدیران استانی و روسای مناطق بودیم. این اتفاق خلاف فرمایشات رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در موضوع انتصابات بوده است.

این عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم به ظرفیت معلمان و کارکنان توانمند آموزش و پرورش بیش از این توجه شده و توانمندی این افراد مورد توجه قرار بگیرد. افراد متخصص و اثرگذار کم نداریم و انتظار بود از همه طیف‌ها و تخصص‌های موجود استفاده شود. آموزش و پرورش جای خطا و اشتباه نیست و فرصت آزمایش و خطا نداریم. حداقل ویژگی لازم برای قبول مسئولیت، برخورداری از سابقه مدیریتی حتی مدیریت مدرسه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید