دسته بندی نشده

۴۵ کانون عهده‌دار اصلاح ساختار قامتی دانش‌آموزان خراسانی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۴۵ کانون اصلاح ساختار قامتی در این استان سنجش سلامت ساختار اسکلتی دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

به گزارش صدای مشهد، صفدر سلطانی افزود: طی سال تحصیلی گذشته ۴۴ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی در همین مراکز مورد ارزیابی و اصلاح ساختار قامتی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امسال نیز با هدف اصلاح مشکلات و ناهنجاری‌های ساختار قامتی دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های مختلف به معلمان و دبیران تربیت بدنی مراقبت سلامتی، شناسایی و ارزیابی ساختار قامتی دانش‌آموزان انجام شده و افراد به منظور اصلاح تخصصی این ناهنجاری‌ها به مراکز اصلاح ساختار قامتی معرفی می‌شوند.

 معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آخرین پایش رسمی ساختار قامتی دانش‌آموزان این استان در سال ۱۳۸۳ انجام شده‌ و تاکنون پژوهشی در این زمینه به صورت به روز انجام نشده‌ است.

وی افزود: به همین دلیل انجام یک طرح پژوهشی در این زمینه دارای اولویت است که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده بتوانیم این طرح را در استان اجرا کنیم.

سلطانی ادامه داد: فقر حرکتی، عادات نادرست نشستن، استفاده از وسایل و کوله‌پشتی‌های غیر استاندارد از مهمترین عوامل ظهور و بروز ناهنجاری‌های ساختار قامتی است.

“فقر حرکتی” ناشی از کمبود فضاهای ورزشی سرپوشیده، فعالیتهای ورزشی نامناسب و نامتعادل و ناهنجاریهای اسکلتی ارثی” است.

“پشت گرد، شانه افتاده، پای پرانتزی، شانه نامتقارن، سر به جلو، گودی کمر و گودی گردن” عمده‌ترین ناهنجاریهای ساختار قامتی شناخته می‌شوند.

بر اساس پایش ساختار قامتی سال ۱۳۸۳ حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان دختر در خراسان رضوی دچار یکی از ۱۷ عارضه ساختار قامتی نظیر “پشت گرد یا شانه افتاده” هستند.

پارسال رتبه کشوری خراسان رضوی در زمینه سرانه فضای ورزشی ویژه دانش‌آموزان ۲۲ بود. امسال رتبه این استان در همین شاخص میان استانهای کشور با دو پله صعود به رتبه ۲۰ ارتقا یافته است./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید