دسته بندی نشده

سهمیه بندی انسولین در خراسان رضوی

بزودی مشکل کمبود انسولین مورد استفاده بیماران مبتلا به دیابت در خراسان رضوی با پیگیریهای انجام شده، برطرف می‌شود.

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر مقداری کمبود در حوزه انسولین وجود دارد و به همین دلیل مجبور به سهمیه‌بندی آن شده‌ایم.

دکتر علی روحبخش افزود: در حال حاضر ۶۴۰ داروخانه در کلانشهر مشهد دایر است که  ۱۰۰ داروخانه در سطح این شهر به طور ویژه انسولین توزیع می‌کنند.
وی بیان کرد: این بدین معنا نیست که سایر داروخانه‌ها در مشهد  از توزیع انسولین محروم شده‌اند، ولی بخشی از داروخانه‌ها سهمیه ویژه‌ای دارند.
وی خاطر نشان کرد: برخی از بیماران انتظار دارند انسولین چند ماه آتی خود را تامین کنند که در شرایط فعلی داروخانه‌ها این موضوع را مدیریت می‌کنند و کمتر از نسخه پزشک این دارو را در اختیار بیمار قرار می‌دهند تا توزیع آن برای همه بیماران فراهم شود.

وی از مردم خواست ضمن درک شرایط موجود در این زمینه همکاری کنند تا بزودی توزیع انسولین در خراسان رضوی  به روال قبل بازگردد.
وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه جمع آوری داروهای شرکت “اسوه” ربطی به کمبود انسولین ندارد، افزود: انسولین‌های توزیعی از یک شرکت وارداتی تحت پوشش سازمان غذا و دارو به صورت متمرکز تامین می‌شود و ربطی به این شرکت داخلی که برخی از داروهای دیابتی را تولید می کند، ندارد.

بر طبق نامه سازمان غذا و دارو به دلیل مشکلاتی رخ داده در تولید داروهای شرکت “اسوه”، تولیدات این شرکت در بازه زمانی مشخص از سطح داروخانه‌های کشور در حال جمع‌آوری است.

در حال حاضر حدود  ۹۰۰ داروخانه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است که ۶۴۰ مورد از این تعداد در شهر مشهد دایر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید