فرهنگی

نهمین جشنواره ملی عکس رضوی در مشهد آغاز شد

نهمین جشنواره ملی عکس رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی- هنری امام رضا(ع) روز سه‌شنبه به صورت نمادین با حضور مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از محل خانه دانشجوی شهید “وحید شادی‌فر” در مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش صدای مشهد، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: حضور در خانه شهید شادیفر به جهت کسب اجازه از پیشگاه وی و خانواده محترمشان برای آغاز نهمین جشنواره ملی عکس رضوی که مزین به نام امام رضا(ع) و با موضوع زائر و زیارت است صورت گرفت تا دعای آن شهید و خانواده‌ معززش بدرقه راه دست‌اندرکاران و موفقیت اینگونه رویدادها در جهت ترویج فرهنگ و سیره رضوی و همچنین تبیین راه شهدا برای جوانان باشد.

محمدرضا محمدی افزود: هشت دوره پیشین جشنواره سراسری عکس رضوی به همت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در تبریز برگزار شده و امسال بنا به درخواست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، نهمین دوره آن در مشهد برپا شد. 

وی ادامه داد: نهمین دوره این جشنواره عکس در بخشهای حرفه‌ای، تلفن همراه، اردویی و بخش ویژه برنامه‌ریزی شده و موضوعات آن نیز در زمینه عکاسی اجتماعی و عکاسی معماری است.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی موضوع بخش عکاسی اجتماعی این جشنواره را “معارف کرامت انسانی در سیره حضرت امام رضا(ع)، آداب زیارت، نماز، دعا و نیایش، ایثار و شهادت، آیینهای دینی و مذهبی در جهان اسلام”، موضوعات بخش عکاسی هنر معماری و هنرهای اسلامی را “حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، امامزادگان، عتبات، مساجد و حسینیه‌ها” و همچنین موضوع بخش ویژه این رویداد فرهنگی هنری را “فرهنگ حجاب و عفاف” ذکر کرد.

وی گفت: سه هزار قطعه عکس در بخشهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ملی عکس رضوی ارائه و پس از پالایش اولیه ۸۰۰ عکس برای داوری در مرحله نخست انتخاب شدند. هفت داور این رویداد در نهایت ۷۱ اثر ۵۴ عکاس را در بخشهای مختلف شایسته حضور در مرحله نهایی جشنواره دانستند.

محمدی افزود: خالقان آثار راه یافته به مرحله نهایی نهمین جشنواره ملی عکس رضوی فردا ۲۷ آذر ماه در قالب اردوی عکاسی در حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند و مرایم پایانی جشنواره نیز روز پنجشنبه ۲۸ آذر در محل مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: نهمین جشنواره ملی عکس رضوی در بخش حرفه‌ای و موبایلی هر کدام هشت برگزیده، در بخش ویژه سه برگزیده و در بخش اردو یک برگزیده خواهد داشت که در مراسم پایانی جشنواره معرفی خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید