فرهنگی

مشهد الرضا؛ در جشن ولادت حضرت زینب(س) نورباران شد

در شب و روز میلاد بزرگ پرستار کربلا، اسوه صبر و بردباری، عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س)، شهر مشهد و بارگاه رضوی نورباران و چراغانی شد.

زائران و مجاوران از دور و نزدیک خود را به حریم ملائک پاسبان رضوی می رسانند تا این میلاد فرخنده را به محضر ثامن‌الحجج(ع) و حضرت ولی عصر(عج) تبریک و شادباش بگویند و به یمن این میلاد فرخنده استجابت دعاهایشان را عیدی بگیرند.

همزمان با شب میلاد حضرت زینب(س) صحن‌های حرم مطهر و خیابان‌های منتهی به حرم رضوی آذین‌بندی شده و زائران و مجاوران زیادی برای عرض تبریک به حضرت ثامن الائمه(ع) به بارگاه ملکوتی رضوی مشرف شدند.

در شب میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) طبق آیین هر ساله خادمان بارگاه منور رضوی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، نوای خوش و معنوی نقاره‌ها را در حرم مطهر رضوی طنین انداخته و این میلاد خجسته را به عموم عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) بشارت دادند.

از عصر دیروز جشن میلاد حضرت زینب(س) در حرم رضوی برپا شده است و خادمان بارگاه منور رضوی با عود و اسپند به میزبانی زائران رفته و ایشان را  برای بهرمندی از برنامه‌های جشن میلاد به رواق امام خمینی(ره) هدایت کردند.

امروز نیز جشن ولادت حضرت زینب(س) با حضور مشتاقان اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی ادامه یافت.مراسم میلاد فرخنده حضرت زینب(س) چهارشنبه شب با سخنرانی حجت‌الاسلام  حبیب‌اللّه فرحزاد با موضوع «حضرت زینب(س)، الگوی پرستاری» همراه با مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

همچنین ظهر امروز نیز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن حسین‌زاده در رواق امام خمینی(ره) از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ برگزار شد که طی آن مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به اجرای مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی در وصف این بانوی بزرگوار پرداختند.  همچنین اجرای گروه‌های سرود و تواشیح سیره‌النبی و قرائت دعای توسل از دیگر برنامه‌های این عید باشکوه بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید