ورزشی

شهرستان مشهد به ۷۲ خانه ورزش روستایی نیاز دارد

رییس اداره ورزش و جوانان مشهد گفت: در حال حاضر ۲۸ خانه ورزش روستایی در این شهرستان با تعداد قابل ملاحظه‌ای آبادی وجود دارد که باید این رقم به ۱۰۰ مورد افزایش یابد.

به گزارش صدای مشهد، مهدی سلاطین افزود: با وجود حدود ۴۰۰ روستا و آبادی در شهرستان مشهد بر اساس میانگین کشوری باید تاکنون ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در مشهد داشته باشیم که این مهم هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات اداری در شهرستان مشهد و با تاکید فرماندار مقرر شده است از این پس اعتبارات تخصیص یافته از اداره کل ورزش و جوانان به حوزه ورزش در شهر مشهد تجمیع نشود و به نسبت در میان روستاهای این شهرستان نیز توزیع گردد.

او اضافه کرد: بر این اساس حتی تخصیص این اعتبارات در بخش های سه گانه مرکزی، احمدآباد و رضویه نیز باید متناسب با جمعیت آنان توزیع شود و تنها در بخش مرکزی و در اطراف مشهد هزینه نشود.

رییس اداره ورزش و جوانان مشهد پیش از این در نشستی با دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهرستان مشهد هم گفت: میزان سرانه ورزشی در کشور ۷۸ سانتیمتر، در خراسان رضوی ۵۶ سانتیمتر و در مشهد ۳۸سانتیمتر است یعنی سرانه اماکن ورزشی در مشهد نصف کشور است.

سلاطین افزود: بسیاری از اعتبارات اداره ورزش و جوانان مشهد از اجاره بهای اماکن ورزشی تامین می شود که سالانه حدود ۷۰ میلیارد ریال است که پس از دریافت به تهران ارسال می‌شود و فقط حدود ۳۰ میلیارد ریال آن به مشهد باز می‌گردد که امسال به دلیل بحران کرونا هیچ مبلغی عودت داده نشده است و عملا اداره ورزش به لحاظ کارکرد در بخش روستا و حاشیه شهر صفر بوده است.

شمار باشگاهها و مکانهای ورزشی دولتی و خصوصی در شهرستان سه و نیم میلیون نفری مشهد هزار و ۵۰۰ واحد است که در بیش از نیمی از آنان باشگاههای خصوصی بدنسازی و پرورش اندام فعالیت دارند.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، سه شهر مشهد، ملک آباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

کلانشهر مشهد با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و ۱۳۵ روستا در حریم این کلانشهر واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید