اسلایدر

حدود سه هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی وجود دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود این استان حدود سه هزار بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی داشته باشد.

به گزارش صدای مشهد، ابوالحسن حقیقی افزود: طبق آخرین آمار شمار نوآموزان بازمانده از تحصیل در استان در سال تحصیلی گذشته ۲ هزار و ۸۹۳ نفر بوده است که انتظار داریم این آمار امسال نیز به همین میزان باشد و افزایشی نداشته باشد.

وی ادامه داد: تا پیش از این و در شرایطی که کلاس در مدارس به صورت حضوری برگزار می شد نگران افزایش بازماندگان از تحصیل بودیم اما با توجه به  امکان استفاده دانش‌آموزان از آموزشهای مجازی دیگر نگران این مساله نیستیم و پیش‌بینی می شود آمار بازماندگان از تحصیل همانند سنوات گذشته باشد.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هنوز امکان استخراج و اعلام دقیق آمار جدید افراد بازمانده از تحصیل در این استان وجود ندارد و با توجه به این که هنوز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در خراسان رضوی به صورت کامل اجرا نشده است و تا پایان مهر ماه ادامه دارد نمی توان آمار قطعی از شمار بازماندگان از تحصیل امسال را اعلام کرد.

حقیقی افزود: تعداد افراد لازم‌التعلیم ۶ ساله استان ۱۴۳ هزار و ۲۶۰ نفر است که تا اول مهر ماه ۱۳۸ هزار و ۱۵۱ نفر در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند به این ترتیب پنج هزار و ۱۰۹ نوآموز هنوز سنجش سلامت نشده و ثبت‌نام نکرده‌اند و هنوز نمی‌دانیم چه شماری از این تعداد بازمانده از تحصیل هستند و چه تعداد هنوز فرصت مراجعه و سنجش سلامت را پیدا نکرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت و نیاز در این زمینه فعالیت پایگاه‌های سنجش تا پایان مهر ماه تمدید شد تا والدین زمان لازم و کافی برای مراجعه و اخذ شناسنامه سلامت داشته باشند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید