اجتماعیاسلایدر

برای اولین بار مسئولان کشور موظف به عذرخواهی از خانواده یک مقتول شدند

با رای دادگاه صورت گرفت

متعاقب پیگیری های قضایی و صدور رأی دادگاه محترم، برای اولین بار، مسئولان کشور موظف به عذرخواهی از خانواده یک مقتول شدند.

به گزارش صدای مشهد، در پی رویداد حادثه دلخراش قتل عمدی یک کودک با مشخصات (م.ع) در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ اقدامات ویژه قضایی آغاز و پس از طی کلیه تشریفات و فرآیندهای قانونی؛ متهم حدود دو ماه بعد یعنی در تیرماه همان سال به دار مجازات آویخته می شود.

در همین زمینه معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی و سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد گفت: اقدامات دستگاه قضایی در خصوص این پرونده به صورت ویژه صورت گرفت و علی رغم اتفاق ناگواری که افتاده بود متهم در کمترین زمان ممکن به سزای اعمالش رسید.

نیره عابدین زاده افزود : نقطه قابل توجه در این ماجرا این است که در رأی صادره توسط دادگاه محترم، برای اولین بار وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور به دلیل وجود نقایص سازمانی، مکلف به عذرخواهی از خانواده مقتول شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت : علاوه بر تکلیف مسئولان مبنی بر عذرخواهی از خانواده مقتول، در رأی صادره، اصلاح آیین نامه مربوط به سرویس مدارس با رویکرد حمایت از حقوق کودکان پیش بینی شده که می بایست توسط دستگاههای متولی از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور به مرحله اجرا درآید.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد گفت: تعبیه یک سیستم هشدار دهنده برای پیدایش سریع کودکان مفقود شده و ربایش شده نیز از دیگر دستاوردهای مهم این رأی می باشد.

گفتنی است به دلیل وقوع این حادثه دلخراش در شهر مقدس مشهد، بعداز ظهر امروز مورخ ۵/۶/۱۴۰۱ تعدادی از مسئولین محترم از جمله فرماندار مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش استان و شهردار مشهد به نمایندگی از مقامات مسئول و در راستای اجرای رأی قضایی در منزل مقتول حضور یافته و مراتب عذرخواهی خود را اعلام خواهند نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید