اسلایدرشهری

۹۰۰ هکتار از کمربند سبز مشهد درختکاری شده است

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۴۴۰ هزار اصله درخت و درختچه در ۹۰۰ هکتار از کمربند سبز این شهر کاشته شده است.

به گزارش صدای مشهد، مهدی یعقوبی روز جمعه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد از کمربند سبز این کلانشهر افزود: در ۶ ماه نخست امسال نیز بیش از ۱۰ هزار اصله درخت و درختچه در مساحتی بالغ بر ۳۲ هکتار کاشته شده و تا پایان امسال نیز بیش از ۹۵ هزار اصله درخت دیگر در ۵۲۰ هکتار کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه کمربند سبز با توجه به ارزش زیست محیطی این پروژه و آینده تفرجگاهی آن برای این کلانشهر از اهمیت بسیار برخوردار است و اغلب گونه های موجود در کمربند سبز بومی و کم نهاده هستند و کاشت هیچ گونه درخت غیربومی در دستور کار قرار ندارد.

معاون شهردار مشهد گفت: تامین آب مورد نیاز برای آبیاری این گونه ها از محل اراضی کمربند سبز یکی از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال با ساماندهی چشمه ماهور و احداث برکه در ابتدای “نه دره” به منظور جمع آوری آب‌های سطحی، گام های مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

یعقوبی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ١٠٠ هزار هلالی در بالادست تشتک های درختان موجود در عرصه های شیبدار ایجاد شده تا از حرکت رواناب در اثر بارش ها جلوگیری شود و بخش قابل توجهی از آب ناشی از باران، با نفوذ به لایه‌های زیرین زمین برای آبیاری درختان مورد استفاده قرار گیرد.

طول کمربند سبز در مجموع ۲۹ هزار هکتار است که ۱۹ هزار هکتار آن کمربند سبز جنوبی و ۱۰ هزار هکتار کمربند سبز شمالی مشهد را تشکیل می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید