اجتماعیاسلایدر

گوشی قاپ‌های حرفه‌ای در دام پلیس

ساعت یک ظهر چند روز پیش، مردی هراسان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اعلام کرد که دو مرد جوان دور میدان شهید حججی در اطراف حرم مطهر گوشی‌اش را قاپیده و فرار کرده‌اند.

مرد خودروش را کنار خیابان نگه داشت تا کمی میوه بخرد. اولین اشتباه بالاندادن شیشه‌های خودرو بود. او پیاده شد و در دومین اشتباه، گوشی‌اش را از روی داشبورد برنداشت. او تنها یکی دو دقیقه در میوه‌فروشی معطل شد و سریع به محل پارک خودروش برگشت، اما متوجه شد تلفن همراهش نیست. مرد به گمان اینکه گوشی‌اش را گم کرده است، از مرد جوانی که همان اطراف بود، خواست تا گوشی‌اش را بدهد تا به گوشی خودش زنگ بزند، اما از شانس او جوان ناشناس کرولال بود و متوجه حرف‌های او نمی‌شد.

جوان ناشنوا بلافاصله سلانه‌سلانه از محل دور شد. مرد گوشی گم‌کرده و جوان کرولال دوباره زمانی با هم روبه‌رو شدند که پلیس مشهد، جوان ناشنوا را به اتهام گوشی‌قاپی‌های سریالی دستگیر کرده بود.

ساعت یک ظهر چند روز پیش، مردی هراسان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اعلام کرد که دو مرد جوان دور میدان شهید حججی در اطراف حرم مطهر گوشی‌اش را قاپیده و فرار کرده‌اند.

استتار پشت ماسک بهداشتی

با دریافت این گزارش، بلافاصله گروه گشتی کلانتری نواب صفوی در محل حاضر شدند و پس از صورت‌جلسه و ثبت اظهارات شاکی که مردی سی‌وچهار‌ساله بود، متوجه شدند سارقان ماسک بهداشتی بر چهره داشته و بعد از سرقت فرار کرده‌اند.

مأموران پس از بررسی اظهارات مال‌باخته، ضمن اعلام مشخصات ظاهری افراد گوشی‌قاپ به مرکز پیام، با دستور سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، به گشت‌زنی در همان محدوده پرداختند.

نیم‌ساعت بعد از سرقت

کمتر از ۳۰‌دقیقه بعد از اعلام سرقت، یکی از گروه‌های گشت کلانتری نواب صفوی دو فرد را حوالی میدان ۱۷‌شهریور مشاهده کرد که مشخصاتشان با آنچه مال‌باخته گفته بود، مطابقت داشت. مأموران بلافاصله برای بررسی موضوع در اقدامی ضربتی و غافل‌گیرانه این افراد را دستگیر کردند.

هرچند دو فرد مظنون مدعی بودند که کاری نکرده و مأموران را تهدید به شکایت کردند، اما زبان بدن آن‌ها حکایت دیگری را روایت می‌کرد تا جایی که مأموران بلافاصله اقدام به بازرسی بدنی از متهمان کردند.

کشف گاوصندوق سیار

مأموران انتظامی کلانتری نواب صفوی در بازرسی بدنی یکی از متهمان، مقدار زیادی اسکناس کشف کردند که بعد از شمارش، مشخص شد ۹ میلیون تومان است. همچنین از این افراد یازده گوشی هوشمند مسروقه کشف شد که متهمان درباره این همه گوشی خاموش که همراهشان بود، نتوانستند توضیح قانع‌کننده‌ای به مأموران بدهند. در ادامه نیز متهمان که شبیه گاوصندوقی سیار بودند، برای بازجویی‌های تخصصی به مقر انتظامی منتقل شدند.

اعتراف دیرهنگام

با انتقال متهمان به کلانتری نواب صفوی، بازجویی‌های تخصصی از آن‌ها آغاز شد. این افراد در ابتدا قصد به انحراف‌کشاندن مسیر تحقیقات را داشتند و ادعا‌های واهی تحویل مأموران می‌دادند، اما این‌ها حرفی نبود که بتواند مأموران را قانع کند.
درنهایت پس از چند نوبت بازجویی، متهمان به گوشی‌قاپی از شهروندان در حوالی حرم مطهر اعتراف کردند.

کشف ۲۳ فقره سرقت

هم‌زمان با اعتراف متهمان، شاخه‌ای دیگر از تحقیقات آغاز شد و باتوجه‌به شکایت‌های ثبت‌شده از سوی شهروندان و همچنین بررسی محتوای دوربین‌های مداربسته، مشخص شد که این افراد مدت‌هاست اقدام به سرقت می‌کنند و نتایج اولیه نشان داد که آن‌ها تاکنون ۲۳ فقره سرقت گوشی داشته‌اند.

در رویارویی حضوری، تعدادی از شهروندان این افراد را شناسایی کردند و یکی از مال‌باختگان همان مردی بود که سارقان گوشی‌اش را از روی داشبورد خودرو‌ش دزدیده بودند و او وقتی به یکی از آن‌ها مراجعه کرده بود، خودش را به کرولالی زده بود. طبق اظهارات مال‌باخته و تصاویر دوربین‌های مداربسته، سارق هنوز همان شلواری را به پا داشت که موقع سرقت گوشی از خودرو پوشیده بود، اما انگار پلیس او را شفا داده بود و مثل بلبل صحبت می‌کرد.

با تجمیع پرونده‌ها، مأموران موفق به شناسایی هشت نفر از مال‌باختگان شدند و با هماهنگی قضایی، هم‌زمان با آغاز تحقیقات برای کشف سایر گوشی‌های سرقتی یا جرائم مخفی در این پرونده، پلیس در جست‌و‌جوی مال‌خرانی برآمد که با خرید گوشی‌های سرقتی، سارقان را به سرقت‌های بیشتر ترغیب می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید