اسلایدرشهری

گزارشی کامل از وضعیت عمران و حمل و نقل مشهد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهدمقدس در نشست خبری، ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش صدای مشهد، پوریا محمدیان‌یزدی، امروز یکشنبه ۱۲ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز سالن شهدای شهرداری مشهدمقدس اظهار کرد: شهر مشهد براساس آمار جمعیتی ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساکن دارد. براساس مطالعات طرح حمل‌ونقل شهر مشهد ضریب سفر ۲.۰۲ درنظر گرفته شده است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهدمقدس بیان کرد: در مشهد روزانه ۷ میلیون سفر با هدف‌های مختلف انجام می‌شود که بر این اساس یک میلیون سفر توسط اتوبوسرانی، ۴۰۰ هزار مسافر توسط شبکه خط یک و دو مترو مشهد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر توسط تاکسیرانی رسمی و غیررسمی یا اینترنتی جابه‌جا می‌شوند. ۴۵ درصد سفرهای روزانه با این سه مد اتفاق می‌افتد و مابقی سفر شخصی است.

بودجه ۴۰ هزار میلیاردی عمران شهرداری

محمدیان‌یزدی با بیان اینکه کل بودجه امسال ما در شهرداری ۴۰ همت است، عنوان کرد: بودجه عمرانی شهرداری مشهد ۲۰ همت بوده که ۱۰ همت در مجموعه معاونت برای پروژه‌های حمل‌ونقلی و عمرانی است. طرح جامع حمل‌ونقل مشهد در سال ۱۳۹۳ مصوب شده که افق این طرح سال ۱۴۱۰ است. ما باید تا سال ۱۴۱۰ سهم‌های حمل‌ونقل همگانی و محدودیتی را برای خودرو شخصی ایجاد کنیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهدمقدس گفت: در سال گذشته ۲۴۵ نفر در شهر مشهد در حوادث ترافیکی کشته شدند که از این تعداد ۱۹۶ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند. همچنین ۳۳ هزار مجروح در حوادث ترافیکی داشتیم که ۳۳ درصد عابر و ۴۱ درصد موتورسیکلت‌سوار بودند. از ۲۴۵ نفر افرادی که فوت شدند نیز ۵۲ درصد عابر و ۲۶ درصد موتورسیکلت‌سوار بودند. شهرداری مشهدمقدس بین شهرداری‌های کلان‌شهرها روند نزولی را در این زمینه دارد که این عدد بعد از تلاش‌های شهرداری طی ۱۰ سال اتفاق افتاده است.

رصد معاینه فنی با دوربین‌های نظارتی

وی افزود: شهر مشهد ۵۰۴ دوربین نظارت تصویری دارد. ۱۴۳ دستگاه دوربین ثبت تخلف نیز داریم که تخلفاتی از جمله سرعت، ورود به محدوده زوج و فرد و معاینه فنی را رصد می‌کند و تلاش داریم این دوربین‌ها را افزایش دهیم. در ۶ ماهه دوم سال هستیم و آلودگی هوا خود را نشان می‌دهد، بنابراین معاینه فنی مهم است. با استفاده از ۱۴۳ دستگاه دوربین موجود در ماه ۷۰۰ هزار تخلف معاینه فنی را شناسایی کردیم که ۶۰ درصد این تعداد منجر به صدور قبض جریمه می‌شود. با استفاده از ۱۴۳ دستگاه دوربین ثبت تخلف موجود در ماه ۷۰۰ هزار تخلف معاینه فنی را شناسایی کردیم که ۶۰ درصد این تعداد منجر به صدور قبض جریمه می‌شود.

محمدیان‌یزدی ادامه داد: در مشهد ۶ مرکز معاینه فنی داریم که ۲۲ خط دارد و در سال ۳۱۰ هزار برگه معاینه فنی صادر کردند. دوربین‌های ما نشان می‌دهد ۷۰ درصد خودروها معاینه فنی دارند و ۳۰ درصد فاقد معاینه فنی هستند. ضریب تأثیر معاینه فنی در شهر مشهد ۷۰ تا ۸۰ درصد است که تلاش داریم با تبلیغات آن‌ها را افزایش دهیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه مطالعات تفصیلی همگانی یکپارچه شهر مشهد انجام شده است، تصریح کرد: مراحل تصویب این طرح در شهر مشهد در شورای ترافیک انجام شده الان منتظر تصویب توسط شورای عالی ترافیک کشور هستیم که اگر مصوب شود ۶ خط بی‌آرتی جدید به مشهد اضافه خواهد شد.

سال آینده شاهد افتتاح فاز اول خط سه مترو از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) خواهیم بود

وی خاطرنشان کرد: مشهد ۴ خط مترو دارد که خط یک ۱۰۰ درصد تکمیل شده و خط دو در حال بهره‌برداری است. نواقصی در ایستگاه سلامت و دپوی انتهای خط در طبرسی وجود دارد. در رابطه با خط سه با توجه به تزریق اعتبار توسط اوراق کار در حال انجام است و در سال آینده شاهد افتتاح فاز اول از میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) خواهیم بود و ایستگاه میدان شهدا، باب‌الجواد و پایانه مسافربری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

محمدیان یزدی اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد برای اولین بار مسافران با حمل‌ونقل ریلی به حرم دسترسی خواهند داشت که این ایمن‌ترین و بهترین نوع دسترسی به حرم خواهد بود. در سال‌های آینده خط چهار نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و ضلع دیگر حرم را نیز پوشش خواهیم داد.

افزایش مسیرهای دوچرخه

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه مسیر‌های دوچرخه اقدام شاخص دیگر در شهر مشهد است، عنوان کرد: تاکنون ۲۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در مشهد اجرا شده که بنا داریم به ۲۶۵ کیلومتر برسانیم تا در فاز‌های توسعه بعدی مشهد بتواند به عنوان شهر مد دوچرخه سهم بگیرد. برنامه داریم در فاز دو به ۵۰۰ و در فاز سه به ۷۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر مشهد دست پیدا کنیم. در خصوص اصلاح هندسی، ایمن‌سازی و همسطح‌سازی تقاطع‌ها در سطح شهر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: دو مثلث در حوزه ایمنی داریم. یکی ترافیک که سه ضلع شامل معبر یا جاده، خودرو و کاربر است. مثلث دیگر نیز شامل مهندسی، آموزش و اعمال قانون است که می‌تواند ترافیک را مدیریت کند. در حوزه آموزش اقداماتی در شهر مشهد اتفاق افتاده که بوستان‌های ترافیک هستند. در بوستان ترافیک واقع در سیدی سالانه ۱۲ هزار دانش‌آموز آموزش داده می‌شود. با معرفی پلیس نیز ۱۸۰۰ راننده پرخطر را آموزش می‌دهیم. حمل‌ونقل عمومی را نیز مکلف کردیم و ۳۱۵۰ نفر در این پارک آموزش لازم را دیدند.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید