اجتماعیاسلایدر

گروگانگیری و شکنجه برای اخاذی در یک شرکت هرمی

به گزارش صدای مشهد؛ امروزه حتی ساکنان دورافتاده‌ترین مناطق کشور هم خوب می‌د‌انند که فعالیت شرکت‌های هرمی مجرمانه است و وعده‌وعید لیدرهایشان هم تخیلی بیش نیست. اما همچنان افرادی هستند که پول‌های بی‌زبانشان را به جیب شیادانی می‌ریزند که به آن‌ها در باغ سبز نشان می‌دهند.

مال‌باختگانی که رؤیای یک‌شبه پول‌دارشدن را در ذهن خود می‌پرورانند و عضویت در شرکت‌های هرمی را راه رسیدن به کعبه آمالشان می‌دانند. اما ازآنجاکه این نوع فعالیت مجرمانه پشتوانه قانونی نداشته و محلی از اعراب ندارد، در مدتی کوتاه چهره واقعی‌شان را نشان می‌دهند. زمانی که قربانی همه داروندارش را می‌بازد، تازه آنجا متوجه می‌شود که چه کلاه گشادی سرش رفته است.

عوامل انتظامی تاکنون تعداد درخورتوجهی از فعالان و سرشبکه‌های شرکت‌های هرمی را شناسایی و دستگیر کرده‌اند، اما هنوز هم مجرمانی هستند که در شهر‌های مختلف کشور باعناوین مختلف، فعالیت هرمی داشته و مردم را سرکیسه می‌کنند. درست شبیه اعضای سه نفره یک شرکت هرمی در مشهد که مأموران کلانتری پنج‌تن، آن‌ها را در مخفیگاه مخوفشان شناسایی و به دام انداختند. مخفیگاهی که اعضای اصلی این شرکت هرمی برای جذب منابع مالی خود از هر اقدام شیطانی استفاده می‌کردند و خانواده اعضایشان را قربانی بازی کثیفشان کرده بودند.

شکنجه پسر جوان

این پرونده خاص و حساس در پی شکایت والدین جوانی هجده‌ساله در روند رسیدگی پلیس قرار گرفت. شکایتی که در آن مردی سال‌خورده مدعی شد که فرزند جوانش در اختیار افرادی ناشناس قرار دارد و از سوی آن‌ها شکنجه شده است. در این میان یکی از افراد با این مرد سال‌خورده تماس گرفته و برای رهایی پسرش مبلغ یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را درخواست داشته است. پیرمرد که یک کارگر ساختمانی است با کمک برادر خود برای رهایی فرزندش از چنگ این افراد ناشناس، مبلغ موردنظر را تهیه می‌کند و به‌حساب یکی از آن‌ها واریز می‌کند. اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و افراد ناشناس مبالغ دیگری را از والدین این پسرک درخواست می‌کنند.

شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش به پلیس می‌گوید: «او (پسرش) از سه ماه پیش فریب افرادی را خورده است که در زمینه شرکت هرمی فعالیت دارند. در این مدت مبالغ زیادی را هم به آن‌ها داده است، اما آن‌ها دست از سرش برنمی‌دارند. این اواخر رفت به همان خانه‌ای که دفتر کار اعضای شرکت هرمی است و خواست که کنار بکشد، اما آن‌ها او را نگه داشته و مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان از ما خواستند. با اینکه مبلغ را برایشان واریز کردم، اما باز هم پول می‌خواهند. آن‌ها تصاویر شکنجه‌شدن فرزندم را برایم ارسال کردند و از این راه ما را تحت شکنجه روحی قرار دادند.»

فعالیت شوم در خانه اجاره‌ای

مأموران دایره تجسس کلانتری پنج‌تن مشهد که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده داشتند، پس از تکمیل تحقیقات اولیه با استفاده از سرنخ‌های به‌دست‌آمده و یک‌سری کار گسترده اطلاعاتی، مخفیگاه اعضای این شرکت هرمی را در محدوده خیابان شهید قربانی رد زنی کرده و محل را زیرنظر قرار دادند.

پیگیری‌های میدانی این پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران قانون پس از اطمینان از صحت موضوع، طی هماهنگی قضایی وارد عمل شدند. مجریان قانون پس از ورود به مخفیگاه متهمان که یک خانه استیجاری است، شانزده نفر را که همگی جوان هستند، دستگیر کردند.

در ادامه تحقیقات این پرونده، سه عضو اصلی این شرکت هرمی که تبعه خارجی هستند، نگه داشته شدند و سیزده‌نفر دیگر که از اعضای اغفال‌شده این شرکت هرمی هستند، آزاد شدند. مأموران دایره تجسس کلانتری پنج‌تن در بازرسی از محل نیز یک دستگاه لپ‌تاپ و تعداد درخورتوجهی بروشور و تبلیغات مرتبط با فعالیت این شرکت هرمی را کشف و ضبط کردند.

اخاذی از خانواده ۱۳ جوان بازی‌خورده

در ادامه تحقیقات پرونده و در بازجویی از سه عضو اصلی این شرکت هرمی، اطلاعات تازه‌ای به دست آمد که نشان می‌داد متهمان از خانواده سیزده‌عضو بازی‌خورده خود مبالغی بین یک تا ۲ میلیارد ریال برای رهایی آن‌ها از این مخمصه در قالب دلار اخاذی کرده‌اند.

بنا بر تحقیقات صورت‌گرفته، سرشاخه‌های این شرکت هرمی با شکنجه صوری یا بعضا واقعی اعضای خود و ارسال تصاویر آزار و اذیت آن‌ها برای خانواده یا بستگانشان، آن‌ها را تهدید به قتل کرده و مبالغ را دریافت کرده‌اند.

این پرونده پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قضایی در اختیار دادسرای مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید