اسلایدرشهری

کلنگ بوستان ۷۳ هکتاری کرامت به زمین خورد

عملیات اجرایی بوستان بزرگ کرامت با مساحتی بالغ بر ۷۳هکتار و بهره برداری از ۸۸ پروژه عمرانی، ورزشی و زودبازده منطقه ۶ با حضور شهردار مشهد مقدس، استاندار خراسان رضوی و مسئولان شهری و استانی آغاز شد.

به گزارش صدای مشهد، بوستان بزرگ کرامت یکی از پروژه های جدید مدیریت شهری در منطقه کم‌برخوردار شهرک شهید رجایی است که با ساخت آن فرصتی برای اتصال و ارتباط متن و حاشیه شهر ایجاد می‌شود. در این عملیات با بهره‌برداری از رینگ بوستان ۷۳هکتاری برکت شاهد آغاز عملیات اجرایی این بوستان بزرگ هستیم که وسعت آن بیش از بوستان بزرگ ملت است.

بوستان بزرگ کرامت به‌صورت هشت باغ طراحی‌شده است که شامل باغ شهر به مساحت ۲۰هکتار، باغ ایرانی به مساحت ۶هکتار، باغ کتاب به مساحت ۱۰هکتار، باغ بانوان به مساحت ۶هکتار، باغ بازی به مساحت ۳هکتار، باغ سلامت به مساحت ۳هکتار، باغ رویش به مساحت ۳هکتار، باغ ورزش به مساحت ۸هکتار و همچنین رینگ پیرامونی پروژه و تأسیسات به مساحت ۱۳هکتار است.

همچنین یکی دیگر از اولویت‌های بوستان ۷۳هکتاری باغ‌بازی شامل شهربازی است که در این‌باره حوزه اقتصادی شهرداری برای گرفتن سرمایه‌گذار فعال خواهد بود.

امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور حاشیه شهر مشهد جزو مناطق برخوردار باشد

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی و بهره‌برداری از ۸۸ پروژه عمرانی، ورزشی و زودبازده منطقه ۶ اظهار کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور حاشیه شهر مشهد جزو مناطق برخوردار و ارتقابخش باشد، نه تنها وضعیت مناسبی داشته باشد، بلکه باعث ایجاد زمینه‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: امید و نویدی داریم با این توضیح که همچنان موضوع حاشیه شهر و رسیدگی و کاهش کم‌برخورداری این مناطق مخصوصا در ارتباط با مباحث زیرساختی اولویت مسئولان شهری و دستگاه‌های استانی است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: پارک ملت با متراژ ۷۰ هکتار در غرب مشهد واقع شده و این پارک با ۷۳ هکتار در شرق مشهد و به موازات پارک ملت احداث خواهد شد. امیدواریم با طراحی و سرعت عملی که خواهند داشت، این پروژه را پیش ببرند. بخش بانوان و بخش‌های دیگری در این پروژه وجود دارد.

وی یادآور شد: بیمارستانی در حاشیه شهر در حال انجام است و استمرار دارد اما باید سرعت پیدا کند. ۸۸ پروژه زودبازده نیز در دستور کار است.

آغاز عملیات اجرایی بوستان بزرگ کرامت در شهرک شهید رجایی مشهد

اجرای ۲۰۱ پروژه در قالب طرح تحول حاشیه‌شهر مشهد| مجموعه پارک کرامت کارآمدتر از پارک ملت خواهد بود

محسن داوری، فرماندار مشهد در این مراسم گفت: در چندین سال قبل در غرب مشهد افرادی با این نگاه که به زائر و مجاور مردم مشهد خدمت کنند فضای سبز و پارکی را به میزان ۷۰ هکتار تاسیس کردند و امروز نیز مردان بزرگی در حوزه مدیریت شهری پارکی را بنا کردند که سالیان سال در خدمت زائران و مجاوران خواهد بود.

وی ادامه داد: این مجموعه کارآمدتر از پارک ملت خواهد بود. فاصله این مکان تا حرم کمتر و ورودی شهر مشهد برای زائران از این سمت بیشتر از سمت شمال بوده و این دلایل خدمت‌رسانی خوبی برای این مجموعه است.

داوری تصریح کرد: طرح تحول حاشیه شهر مشهد از سال ۱۴۰۱ شروع شد؛ سال گذشته ۲۰۱ پروژه به میزان ۷ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار دادیم که رشد و پیشرفت این پروژه‌ها ۸۹ درصد بود و موفقیتی ویژه است.

سیاست مدیریت شهری اجرای پروژه‌ها براساس نیاز مردم است

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: توسعه شهر باید توسعه پایدار و همه جانبه در تمامی حوزه‌ها باشد، در دهه‌های اخیر غفلت‌هایی در تمام شهرها به ویژه مشهد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه شهر باید توسعه پایدار و همه جانبه در تمامی حوزه‌ها باشد، عنوان کرد: در دهه‌های اخیر غفلت‌هایی در تمام شهرها به ویژه مشهد صورت گرفته، شاید دیدگاه اقتصادی حاکم بوده و شهر مشهد نامتوازن به سمت غرب توسعه پیدا کرده که این توسعه موجب ایجاد چند مشکل شده است. یک مورد اینکه مرکز ایجاد و توسعه شهر مشهد حرم بوده و هرچه دارد از وجود مضجع شریف امام رضا(ع) است.

قلندر شریف افزود: این توسعه نامتوازن باعث شده حرم از مرکزیت شهر خارج شود و با کمترین فاصله به محدوده‌های کم‌برخوردار شهر برسد. از سمت غرب ۲۰ کیلومتر و از این طرف ۴، ۵ کیلومتر با مرز و محدوده شهر فاصله داریم. دیدگاه‌هایی که در حال حاضر در سطح ملی، استانی، شهری و شورای شهر حاکم بوده، توسعه متوازن عدالت‌محور و همه‌جانبه شهر در همه محدوده‌ها مخصوصا حاشیه شهر و نقاط کم‌برخوردار است. سیاست‌ها واقعی، منطقی و براساس نیازهای شهر و فارغ از اقدامات شعارگونه است.

وی عنوان کرد: این پارک بسیار مدرن و به روز با همه امکانات مورد نیاز با هشت باغ افتتاح خواهد شد؛ پارک کرامت به روزتر، با امکانات بهتر و وسعت بیشتری از پارک ملت احداث خواهد شد؛ این پارک، محور توسعه در این محدوده شهر است.

شهردار مشهد بیان کرد: برنامه زمان‌بندی فاز اول ۶ ماهه است اما امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد، دو مجموعه دیگر باغ بانوان و ورزشی جزو اولویت‌های بعدی ما است که درخواست کردیم اعتبارات مختصری بگذارند تا امسال پیمانکار این دو مجموعه را پیدا کنیم.

وی یادآور شد: مجتمع مسکونی بیش از ۴هزار واحدی جزو کلان‌پروژه‌ها است که به زودی در همین محل کلنگ‌زنی خواهد شد و عملیات اجرایی آن به عنوان یک کلان‌پروژه شهری اقدام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید