ورزشی

چهار هزار بسته ورزشی و بهداشتی به مدارس خراسان رضوی اهدا شد

هار هزار بسته ورزشی و بهداشتی مشتمل بر ۳۰ هزار قلم کالا طی مراسمی به مدارس استان خراسان رضوی اهدا شد.

به گزارش صدای مشهد، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: این بسته ها به ارزش ۲۵ میلیارد ریال با نام ” کاروان مهر با نشاط ” به مناطق ۴۷ گانه آموزش و پرورش خراسان رضوی ارسال می‌شوند.

صفدر سلطانی افزود: از این تعداد بسته اهدایی ۲ هزار بسته آن تجهیزات ورزشی شامل انوع توپ، راکت، طناب بازی، جعبه انعطاف، میز تنیس روی میز ، تشک تاتامی ، حلقه هولاهوپ ، مخروط‌ها، میله بارفیکس، تور والیبال و سایر ملزومات ورزشی مورد نیاز واحدهای آموزشی استان و نیز دو هزار بسته بهداشتی نیز شامل انواع تجهیزات، کمک‌های اولیه و لوازم بهداشتی مورد نیاز مدارس است.

وی ادامه داد: هر سال قبل از بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی در مدارس و کمک به افزایش سطح سلامت دانش آموزان، تمامی تجهیزات و ملزومات ورزشی و بهداشتی مدارس استان نوسازی و بهسازی می‌شوند که امسال هدیه‌های اقلام بهداشتی و ورزشی نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای بازگشایی مدارس تامین تجهیزات، محتوای آموزشی و نیروی انسانی لازم است و اعزام این کاروان در حوزه تامین تجهیزات حداقلی برای واحدهای آموزشی استان انجام شد.

سلطانی افزود: امسال با وجود شیوع بیماری کرونا برای آموزش حضوری و مجازی دانش آموزان پیش بینی های لازم انجام شده‌ است که در بخش مجازی تداوم آموزش از طریق شبکه شاد مد نظر است و برنامه های لازم مطابق سر فصل های ابلاغی انجام شده و برای تداوم برنامه‌های ورزشی دانش آموزان در خانه نیز پیش بینی‌هایی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این کمک‌ها و تجهیزات با اولویت مناطق محروم و مدارسی که دانش آموزان در آنها حضور داشته باشند اختصاص می‌یابد و بر اساس آمار های موجود حدود ۲۱ درصد دانش آموزان چاق هستند  و با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و خانه نشینی دانش آموزان و احتمال افزایش ریزه خواری افزایش چاقی دانش آموزان نیز محتمل است و به همین دلیل امسال طرح پایش، سنجش و پیشگیری از چاقی دانش آموزان نیز در دستور کار است که بخشی از این تجهیزات ورزشی اهدایی به همین طرح مربوط می‌شود.

او ادامه داد: در اجرای این طرح پس از ثبت ابتدایی وزن و قد دانش آموزان با همکاری خانواده‌ها و مشاوره‌های کارشناسی و ارائه دستور العمل‌های لازم از طریق فضای مجازی وزن و قد دانش آموزان در طول سال همپای پیشرفت‌های تحصیلی آنان پایش می‌شود.

استان خراسان رضوی با حدود ۶/۵ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی با بیش از یک میلیون  و ۳۰۰ هزار دانش آموز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید