اسلایدرشهری

پردیس بزرگ تئاتر شهر با اعتبار بیش از۱۵۰ میلیاردتومان احداث خواهد شد

با توجه به اینکه پردیس بزرگ تئاتر مشهد یک پروژه ملی و زیرساختی حوزه فرهنگی در کشور و شرق کشور است، حساسیت زیادی را دراین خصوص که پروژه با چه کیفیتی انجام شود به خرج دادیم به طوری که برای طراحی آن فراخوان سراسری اعلام و طرح نهایی با داوری کارشناسان برجسته این حوزه انتخاب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه برای احداث فاز اول پردیس بزرگ تئاتر شهر ۹۵ میلیاردتومان اعتبار درنظر گرفته شده است، گفت: در مجموع پیش بینی می شود که برای تکمیل این پروژه به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این مبلغ بدون احتساب قیمت زمین و پروانه است.

به گزارش صدای مشهد، احسان اصولی در مراسم آغاز عملیات احداث پردیس بزرگ تئاتر شهر که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و تعدادی از چهره های برجسته حوزه فرهنگ و هنر برگزارشد، افزود: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی یکی از وعده های شورای و مدیریت شهری در حوزه فرهنگ و هنر تحت عنوان پردیس بزرگ تئاترهستیم، پروژه ای که بدون تردید در مقیاس ملی است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین وظایف شورای شهر و شهرداری ایجاد فضای مطلوب و مطبوع برای شهروندان است لذا با توجه به نیازهای گروه های مرجع همچون هنرمندان به ویژه هنرنمایش که عملکرد آنها تاثیربسیار بر روح و روان شهروندان و فضای شهری دارد احداث پردیس تئاتر مشهد مورد توجه قرارگرفت.

وی با بیان اینکه هنر نمایش مشهد علی رغم پیشینه و توانمندی های موجود زیرساخت های لازم را برای شکوفایی و استفاده از ظرفیت های حوزه هنرهای نمایشی مشهد را ندارد، اظهارکرد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورای شهر بررسی و از مدیریت شهری مطالبه شد و با اختصاص بودجه در سال ۹۷ کارهای مطالعاتی آن صورت گرفت.

اصولی تصریح کرد: با توجه به اینکه پردیس بزرگ تئاتر مشهد یک پروژه ملی و زیرساختی حوزه فرهنگی در کشور و شرق کشور است، حساسیت زیادی را دراین خصوص که پروژه با چه کیفیتی انجام شود به خرج دادیم به طوری که برای طراحی آن فراخوان سراسری اعلام و طرح نهایی با داوری کارشناسان برجسته این حوزه انتخاب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه پردیس بزرگ تئاتر مشهد در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ مترمربع احداث خواهد شد، گفت: این مجموعه دارای یک سالن اصلی با ظرفیت ۷۰۰ نفر و سه سالن فرعی با ظرفیت هر سالن ۱۶۰ نفراست که در کناراین سالن ها، گالری و سایر فضاهای های فرهنگی و هنری مرتبط نیز احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: برای احداث این مجموعه در فاز اول ۹۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که به غیر از ارزش زمین و پروانه تکمیل آن در مجموع به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در بودجه ۹۸ و۹۹ شهرداری مشهد در نظر گرفته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید