اقتصادی

پرداخت تسهیلات کرونا به ۳۵ درصد واجدان شرایط در خراسان رضوی

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: تاکنون در استان خراسان ۳۵ درصد معرفی شدگان به سیستم بانکی تسهیلات کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش صدای مشهد، حمید صفایی نیکو روز یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی و بانک‌های کاشمر افزود: تاکنون در کاشمر فقط ۲۳ درصد کل معرفی شدگان به بانکها تسهیلات کرونا را دریافت کرده‌اند که این عدد از متوسط استان کمتر است.

وی ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات کرونا وثیقه‌ها ساده و بخشنامه‌ها بسیار شفاف و مدت بازپرداخت تسهیلات دوساله است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: اگر کسی چک برگشتی، وام معوقه، مانده بدهی و صورت‌های مالی مشکل‌دار داشت مانعی برای دریافت تسهیلات نیست و می‌تواند تسهیلات کرونا را دریافت کند.

صفایی با تاکید بر اینکه تمامی مسوولان شعب باید این وام را بدون هیچ‌گونه سخت‌گیری به متقاضیان پرداخت کنند افزود: بانک ملی کاشمر هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ندارد.

 

در هیچ یک از مصوبات بانک مرکزی کارمند بودن ضامن و یا ارائه گواهی کسر از حقوق قید نشده است

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: کسانی که برای گرفتن تسهیلات به بانک مراجعه می‌کنند اصلاً نیازی نیست ضامن‎ کارمند و یا گواهی کسر از حقوق داشته باشند.

صفایی افزود: در هیچ یک از مصوبات بانک مرکزی نوشته نشده که ضامن باید کارمند و یا گواهی کسر از حقوق داشته باشد.

وی در خصوص وثیقه گذاشتن زمین واحدهای شهرکهای صنعتی اظهار کرد: زمین‎ واحدهای شهرک‌های صنعتی ملکی و یا قراردادی هستند که در مواردی که قراردادی هستند هرچند مالکیتی وجود ندارد ولی بانک در ساخت کارخانه و یا خرید ماشین‌آلات مشارکت می‌کند اما زمانی که با مشکل برخورد می‌کنیم چون مالکیتی وجود ندارد دادگاه رأی را به بانک نمی‌دهد.

او اضافه کرد: موضوع در ستاد تسهیل مطرح و هیات حل اختلاف پنج نفره تشکیل شده است و امیدواریم دادگاه‌ها مراعات کنند تا بانک‌ها راغب شوند این‌گونه واحدها را به‌عنوان وثیقه قبول کنند.

هیچ بانکی حق ندارد پس از پرداخت تسهیلات بخشی از آن را مسدود کند و این کار غیر قانونی است 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: مسدود کردن بخشی از تسهیلات توسط بانک‌ها غیرقانونی است و هیچ بانکی حق ندارد پس از پرداخت تسهیلات بخشی از آن را مسدود کند.

صفایی افزود: اگرچه هیچ بانکی بخشنامه، دستورالعمل و مجوز ندارد که بعد از واریز تسهیلات به حساب متقاضی بخشی از آن را مسدود کند و این کاملاً غیرقانونی است اما اینکه قبل از پرداخت تسهیلات وجهی را به‌عنوان وثیقه دریافت و در حساب‌جاری یا کوتاه‌مدت مشتری نگهداری کند و باقی آن را سفته و یا چک بگیرد کاملاً قانونی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید