اسلایدرشهری

وعده شهردار منطقه ۱۲ در حاشیه رویداد «کودک و شاهنامه»: پارک موضوعی شاهنامه را راه‌اندازی می کنیم

شهردار منطقه ۱۲ مشهد گفت: برای معرفی بیشتر شاهنامه و اساطیر ایران و آشنایی نسل آینده با فرهنگ و ادب فارسی، علاوه بر رویداد کودک و شاهنامه پارک موضوعی شاهنامه را در خطه فردوسی راه‌اندازی خواهیم کرد.

مهدی خداشناس، شهردار منطقه ۱۲ مشهد، در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: برنامه رویداد “کودک و شاهنامه” برای آشنایی کودکان با شاهنامه و اسطوره‌های ملی ما که ریشه در زبان فارسی و خطه خراسان دارد، برگزار شده است.

وی افزود: این اولین گام شهرداری مشهد، معاونت فرهنگی و برخی دستگاه‌های ذی‌ربط است تا بتوانند ایران، زبان فارسی، پهلوانان و قهرمانان ایران را به مردم و همشهریان‌مان نشان بدهند.

شهردار منطقه ۱۲ مشهد با بیان اینکه در سال آینده برنامه‌های خیلی بیشتری برای توسعه فرهنگ شاهنامه و فرهنگ فارسی‌زبانان خواهیم داشت، گفت: در گام‌های بعدی، مسابقاتی در محدوده خود شاهنامه در نظر گرفته شده و قرار است که این برنامه‌ها برای مشهد و سایر استان‌ها نیز برنامه‌ریزی شود.

خداشناس خاطرنشان کرد: در گام‌ بعدی، پارک موضوعی شاهنامه را در خطه فردوسی راه‌اندازی خواهیم کرد تا این پارک بتواند فرهنگ و ادب فارسی را در خطه شاهنامه به بهترین شکل نمایش داده شود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه موضوعی و موزه در محدوده آرامگاه فردوسی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در برنامه استقبال بهار، قسمتی از آرامگاه شاهنامه مرمت شده و در بحث المان‌ها، مجسمه‌های شاهنامه‌ای که داشتیم توانستیم گام مثبتی در این راستا برداریم.

شهردار منطقه ۱۲ مشهد در پایان گفت: سال آینده سال خوبی را برای شاهنامه متصور هستیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید