اجتماعیاسلایدر

متهم کلاهبرداری با رسیدهای جعلی در مشهد دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان مشهداز دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با رسیدهای جعلی خبرداد.

سرهنگ” احمد نگهبان” گفت: در پی گزارش یک فقره کلاهبرداری از راکب جوان پیک موتوری یک شرکت توزیع تلفن های همراه در سطح شهر مشهد موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری شیرازی قرار گرفت.

 در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد ، فردی به صورت اینترنتی  پس از خرید ازشرکت توزیع تلفن های همراه هوشمند به ارزش ۸۰ میلیون ریال ، وبعد ازتحویل محوله از طریق پیک ویژه آن شرکت اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد:با تحویل تلفن همراه این خریدار شروع به انجام عملیات بانکی کرده و از صفحه پرداخت وجه عکس گرفته و به گوشی راکب جوان پیک موتوری ارسال کرده است  که روز بعد راکب جوان با اعلام شرکت تلفن همراه متوجه شده که مبلغی به حسابش واریز نشده است.

سرهنگ نگهبان عنوان کرد: در حین انجام تحقیقات پلیسی، پرونده های مشابه دیگری نیز در کلانتری تشکیل شد و تیمی از ماموران کلانتری مسئولیت پرونده را جدید را نیز بر عهده گرفتند.

وی گفت: با تجمیع اطلاعات به دست آمد و رصد اطلاعاتی مخفیگاه متهم در محدوده کلانتری شیرازی شناسایی وپس از هماهنگی با مرجع قضایی  ، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهم که فردی سابقه دار است پس از انتقال به کلانتری درمواجه با مستندات و شواهد موجودبه ۶ فقره سرقت مشابه در سطح شهر مشهد با ارائه رسید جعلی به فروشندگان کالا در فضای مجازی اعتراف کرد..

این مقام انتظامی بااشاره به اینکه  متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدگفت : با توجه به تغییر شیوه های سرقت و به وجود آمدن انواع کلاهبرداری های جدید در مراودات روزمره، شهروندان می‌بایست ضمن هوشیاری لازم، سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید