اسلایدرشهری

توضیجی درباره ماجرای اتوبو‌س‌های ۱۰۰ تومانی در حاشیه شهر

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد درباره طرح جدید این سازمان توضیح داد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد درخصوص طرح جدید این سازمان در حاشیه شهر توضیح داد.

به گزارش صدای مشهد، “علی‌اصغر نیشابوری” اظهار کرد: با دستور شهردار مشهد و حمایت شورای شهر مطالعه ای از سال ۱۴۰۰ برای کاهش بهای خدمات(بلیت) در برخی از خطوط حاشیه شهر مشهد آغاز شد.

وی ادامه داد: در مرحله اول چهار خط و در مرحله بعدی ۱۲ خط مورد بررسی قرار گرفته و از خردادماه سرویس‌دهی چهار خط با قیمت ۱۰۰ تومان آغاز شد که هم اکنون در مرحله آزمایشی هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه مسلما طول خط، مسیر خط و تعداد ناوگان فعال در آن بعد از بررسی کامل قطعی می‌شود، افزود: خط ۴۳۱ هم جزو همین چهار خط است که در تاریخ ۲۹ تیر اعلام رسمی شد. مسیر این خط در طول یک‌ماهی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد بازبینی شده و تعداد دستگاه فعال در آن تغییر کرده و مسلما تا پایان مطالعه مجددا هم تغییر خواهد کرد و این روال مرسوم است.

نیشابوری تصریح کرد: خطوط ابتدا با تعداد کمی دستگاه راه‌اندازی می‌شوند ( یک یا دو دستگاه) و بعد از بررسی میزان استقبال مردم تعداد افزایش یافته و طول خط یا مسیر خط تغییر می کند و حتی امکان دارد به‌دلیل عدم استقبال مردم کلا تعطیل شود.

وی ضمن اشاره به اینکه خط ۴۳۱ در ابتدا با سرویس‌دهی یک دستگاه آغاز شد، گفت: با استقبال مردم هم اکنون این مسیر دو دستگاه فعال دارد و کم کم بنا بر میزان استقبال آنان (که البته وابسته به میزان اطلاع‌رسانی هم هست) تعداد دستگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: مسیر و طول خط هم در حال تغییر و تکمیل براساس نظر مردم است که طول این خط هم اکنون سه و نیم کیلومتر است و ممکن است تغییر کند.

نیشابوری بیان کرد: تا پیش از ایجاد خط ۴۳۱ ساکنین محله قرقی باید تا انتهای شهرک مهرگان پیاده آمده و از آنجا با استفاده از خط ۴۴ و پرداخت کرایه کامل تا انتهای پل رسالت و از آنجا با پرداخت کرایه مجدد به هسته مرکزی شهر می‌آمدند.

وی ادامه داد: با ایجاد خط ۴۳۱ در معابری که در گذشته تحت پوشش خطوط اتوبوسرانی نبود سرویس‌دهی انجام و علاوه بر این شهروندان مشمول تخفیف ۹۰ درصدی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد درخصوص مزایای طرح جدید سازمان اتوبوسرانی در حاشیه شهر، اظهار کرد: *تخفیف ۹۰ درصدی کرایه* (۱۰۰ تومان به‌جای ۱۰۰۰ تومان)، *اتصال مناطق دارای بافت متمرکز در حاشیه‌شهر به خطوط اصلی حمل‌ونقل عمومی* و *ایجاد امنیت سفر در مناطق حاشیه‌ای* به‌ویژه برای بانوان و کودکان از جمله مزایای اجرای این طرح است.

نیشابوری افزود: *افزایش دسترسی‌پذیری در مناطق حاشیه شهر* ، *توسعه استفاده از حمل‌ونقل عمومی در سفرهای شهری برای محدوده‌های پیرامونی شهر* ، *کاهش سرفاصله خطوط مسیر* و *ایجاد خطوط در برخی مناطق که تاکنون خدمات حمل‌نقل عمومی در آنها وجود نداشته است* ، از مزایای دیگر اجرای این طرح هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید