اسلایدر

قرارگاه شمال شرق ارتش امکانات بهداشتی خود را برای مهار کرونا به کار گرفت

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی این قرارگاه برای مهار و کنترل ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان روز یکشنبه در عملیات بکارگیری امکانات بهداشتی این قرارگاه برای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: برابر تدبیر سلسله مراتب فرماندهی و ستاد تدبیر استان از امروز تمامی امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی این قرارگاه همگام با فعالیت سایر نهادهای مسوول برای مبارزه و کنترل بیماری کرونا بکار گرفته می‌شود. 

وی افزود: از لحظه ابلاغ شیوع این بیماری نیز تدابیر ایمنی در یگان‌ها و نهادهای تحت امر بکار گرفته شده و عملیات ایزوله و ضد عفونی مکان‌ها به صورت مداوم با هدف حفظ سلامتی کارکنان و سربازان انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: از امروز نیز فعالیت قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا آغاز می‌شود که در این عملیات با استفاده از تجهیزات پیشرفته جنگ های نوین حسب تشخیص ستاد تدبیر استان معابر پر رفت و آمد، مراکز درمانی و سایر مکان‌ها در حجم وسیع و موثر ضد عفونی می‌شود.

سرتیپ آذریان گفت: علاوه بر این یک بیمارستان صحرایی نیز در کنار بیمارستان شمس الشموس ارتش در مشهد برای پذیرش بیماران احتمالی با تمامی امکانات آماده شده و یک تیم پزشکی نیز از بیمارستان ارتش در شهرستان تربت جام برای کنترل ایمنی ورود و خروج مسافران به مرز دوغارون بین ایران و افغانستان اعزام شده‌ است.

وی با بیان اینکه امروز یگان‌ها و تجهیزات ارتش برای ضد عفونی صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی اعزام می‌شوند افزود: ارتش با همه امکانات خود در کنار مردم است و هماهنگ و همگام با سایر نهادها و مسوولان در ستاد تدبیر استان تمامی توان خود را بکار می‌گیرد.

جانشین قرارگاه منطقه شمال شرق نزاجا نیز گفت: برابر اوامر ستاد کل نیروی زمینی ارتش ، قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در کشور و در سطح قرارگاه‌های این نیرو تشکیل شده و بر این اساس همه نیروهای انسانی متخصص، تجهیزات و امکانات یگان‌های جنگ‌های نوین ، جنگ‌های نو پدید، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارتش برای مقابله با ویروس کرونا و کمک به هم میهنان بکار گرفته شده و این یگانها در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده اجرای ماموریت ها به درخواست مسوولان ارشد استان هستند.

سرتیپ دوم ستاد مرتضی محمدی افزود: تدابیر ایمنی و بهداشتی در پادگانهای ارتش برابر استانداردهای موجود رعایت می‌شود و تجهیزات فردی مورد نیاز نظیر ماسک تامین و بین سربازان و کارکنان نیروی زمینی توزیع شده است ، در ورودی و خروجی پادگانها نیز از دستگاه تب سنج استفاده می شود و افراد مشکوک برای سیر مراحل درمانی به بخش‌های مربوطه ارجاع می‌شوند.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۱ نفر از شهروندان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تاکنون برای تشخیص دقیق نوع بیماری مورد آزمایش تخصصی قرار گرفته‌ و از این میان فقط دو نفر بر اساس نتایج آزمایش تخصصی، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شده‌اند. /ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید