اسلایدرفرهنگی

شعرخوانی دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی

روهی از شاعران آیینی خراسان رضوی پنجشنبه شب سروده‌های خود را با موضوع دفاع مقدس در محفلی به نام “رسم دعبل” در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) روخوانی کردند.

به گزارش صدای مشهد، آیین شعرخوانی “رسم دعبل” بعد از اذان مغرب و عشا به صورت زنده از صحن جمهوری اسلامی بارگاه ملکوتی حضرت امام هشتم (ع) در صفحات رسمی آستان قدس رضوی در فضای مجازی برای اهل شعر و ادب پخش شد.

محمدجواد غفورزاده (شفق)، سید مسلم موسوی، مهرداد توماری، علیرضا خاکساری از جمله شاعران حاضر در این مراسم ویژه هفته دفاع مقدس بودند که سروده‌های خود را در باب جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی روخوانی کردند.

“محمدحسین انصاری نژاد” نیز از شیراز در قالب ارتباط ویژه با شاعران مهمان در این برنامه مجازی حضور یافت و در باب شعر دفاع مقدس و ویژگی‌های آن سخن گفت.

هم اکنون بیش از هزار شاعر آیینی در خراسان رضوی در عرصه شعر و ادب فارسی صاحب نام هستند و ۷۰۰ شاعر نیز در سبک‌های مختلف شعر زیرپوشش بیمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.

هر هفته ۷۰ شب شعر در شهرستان های این استان و ۵۰ شب شعر در مشهد برگزار می‌شود و خراسان رضوی با برخورداری از ۱۶۴ انجمن ادبی، سرآمد استان های دیگر کشور در این حوزه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید