اسلایدرفرهنگی

سه عکاس مشهدی لقب جهانی گرفتند

در سال ۲۰۲۳ پس از بررسی‌ از سوی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی، یازده عکاس از ایران موفق به اخذ لقب هنری شدند که در این بین سه عکاس از شهر مشهد موفق به اخذ درجه هنری و لقب عکاسی شدند.

به گزارش صدای مشهد، فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی یا فیاپ مجموعه فدراسیون‌های عکاسی ملی در کشورهای مختلف را شامل شده و در حال حاضر ۹۰ کشور در آن عضو هستند.

فیاپ تنها موسسه بین‌المللی در زمینه هنر عکاسی هست که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است و در پنج قاره نمایشگاه و جشنواره به صورت رایگان و غیره رایگان برگزار میکند و در زمینه صلح عمومی و ارتقا هنر عکاسی از سال ۱۹۴۷ تا کنون فعالیت دارد.

فدراسیون سالانه به عکاسانی که در سطح جهان درخشش داشتند و جوایز متعدد کسب کردند لقب و درجه هنری اعطا می‌نمایند.

در سال ۲۰۲۳ نیز پس از بررسی‌های متعدد یازده عکاس از ایران موفق به اخذ لقب هنری شده که در این بین سه عکاس از اعضای هیئت مدیره موسسه عکاسان خراسان رضوی دیده می‌شوند.

مهدی زابل عباسی برای چهارمین بار موفق به اخذ درجه هنری و نشان نقره ای هنرمند ممتاز عکاسی، محمد مختارنیا و امیرحسین اباذریان نیز موفق به اخذ درجه هنری و لقب هنرمند فیاپ گردیدند.

محمد مختارنیا، مسئول روابط عمومی موسسه عکاسان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگارما گفت: آقای مهدی زابل عباسی در جهت کسب لقب EFIAP/S تا کنون بیش از ۷۵۰ عکس پذیرفته در ۵۰ جشنواره از جمله آمریکا، اسپانیا، کانادا، لهستان، هند و … داشته است و  از جمله جوایز مهم دریافتی ایشان مدال طلای انجمن عکاسان آمریکا، مداا طلای فیاپ و روبان افتخار و لوح های تقدیر متعدد است.

وی افزود: من و آقای اباذریان هم در جهت کسب لقب AFIAP تا کنون بیش از ۵۰ عکس پذیرفته شده در جشنواره های مختلف از جمله کانادا، هند، لهستان، ترکیه و… داشته ایم و از جمله جوایز مهم کسب مدال طلا و روبان افتخار و دیپلم تقدر و تقدیر ویژه هیئت داوران می توان اشاره کرد.

با کسب این القاب جهانی هنری توسط عکاسان خراسان رضوی آقای امیرحسین اباذریان جوان ترین دارنده لقب عکاسی جهانی از فدراسیون جهانی عکاسی در ایران گردید و همچنین آقای مهدی زابل عباسی با کسب لقب EFIAP/S در جمع سه نفر اول کشور که دارنده این لقب هستند قرار گرفت.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید