اسلایدراقتصادی

سرنخ‌های جدید از مافیای زعفران

نماینده مردم مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد سازمان تعاون روستایی در مسئله خرید زعفران در خلاف جهت کمک به کشاورزان و به نفع دلالان و مافیاست، در حوزه زعفران سرنخ وجود مافیا در برخی از دستگاه‌های نظارتی یافت شده است.

به گزارش صدای مشهد، محسن زنگنه در آیین دومین جشنواره ملی پسته که با عنوان مراورید کویر در شهرستان مه ولات برگزار شد، اظهار کرد: مشکل کشاورزی ما در حوزه اقتصاد کشاورزی است و هر جا اقتصاد کشاورزی درست شود، خود کشاورز می‌داند که چه اقدامی انجام دهد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ ورود پیدا کرد و قیمت‌ها را اصلاح کرد و با این تصمیم عاقلانه شاهد خودکفایی در محصول گندم شدیم.

زنگنه با بیان اینکه بعضی مواقع یک تصمیم اشتباه می‌تواند به ضرر کشاورز شود، ادامه داد: یکی از تصمیمات اشتباه از دیدگاه بنده، ورود زعفران به بورس بود و علیرغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم تا این اتفاق انجام نشود، موفق نشدیم چرا که پای مافیا در کار بود و کار سازمان تعاون روستایی در این خصوص نیز در خلاف جهت حمایت از کشاورز بود و به نفع مافیا و دلالان است.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه سرنخ مافیا در برخی از دستگاه‌های نظارتی یافته شده است و از طریق قضایی شدیداً این موضوع را پیگیری می‌کنیم، متذکر شد: تصمیم غلط دولت در حوزه زعفران باعث آسیب به کشاورزان شد و این موضوع جای بازنگری دارد.

زنگنه ادامه داد: امروز دو خبر خوش برای کشاورزان داریم اول اینکه مقرر شد اگر قرار است محصولات را از کشاورزان بخریم به جای ارز ترجیحی از ارز مبادله‌ای استفاده شود.

وی افزود: خبر دیگر اینکه در لایحه ۱۱، برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم تا کشاورزانی که در حوزه صادرات فعالیت دارند بتوانند از ارز محصول کشاورزی برای واردات هر کالای مجازی که بانک کشاورزی تایید می‌کند، استفاده کنند.

نماینده مردم مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص راه‌اندازی بارانداز صادرات محصول کشاورزی در صورتی زمین لازم از سوی بخش خصوصی اختصاص یابد، با اختصاص تسهیلات به سهم خود پای کار هستیم.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید