اجتماعیاسلایدر

سرقت ۱۶ میلیاردی با یک بیل و کلنگ!

لوسترفروش بزرگ مشهدی هرگز گمان نمی‌کرد که به این راحتی مغازه اش مورد دستبرد قرار گیرد.

ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که مالک یک لوسترفروشی در خیابان آخوندخراسانی مشهد، پیش از چرخاندن کلید در قفل مغازه متوجه نوری عجیب شد.

به گزارش صدای مشهد؛ همه تجهیزات لازم برای سرقتشان یک کلنگ بود، البته از یک بیل هم برای خاک‌برداری استفاده شده بود، ولی بدون کلنگ، بیل به کار نمی‌آمد. هرچه بود، همین کلنگ همه امنیت یک فروشگاه بزرگ لوسترفروشی را در مشهد به تمسخر گرفت و باعث زیان ۱۶ میلیاردریالی به مالک آن شد.

ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که مالک یک لوسترفروشی در خیابان آخوندخراسانی، چند روز پیش مثل همیشه اول صبح برای بازکردن دکانش راهی این خیابان شد. او که درواقع فروشنده نور و چراغ به شهروندان است، پیش از چرخاندن کلید در قفل مغازه متوجه نوری عجیب شد که از درون مغازه‌اش به چشم می‌خورد، آن هم درحالی‌که با وجود قیمت برق گزافی که بر دوش فروشندگان این صنف است، آن‌ها جرئت روشن‌گذاشتن چراغ در مغازه را ندارند.

او سریع قفل را باز کرد و کرکره را بالا داد، اما اولین چیزی که به سراغش آمد، گردوخاکی عجیب‌وغریب بود که او را به سرفه انداخت، طوری که انگار وارد یک خرابه شده است. چندثانیه‌ای زمان برد تا سرفه‌اش قطع شود، اما با دیدن وضعیت مغازه‌اش، شوکه شد و از همسایه‌های مغازه‌اش کمک خواست.

ساعتی بعد پلیس به تجمع کسبه خیابان خاکی مقابل این فروشگاه پایان داد و با ورود مأموران کلانتری شیرازی مشخص شد که سارقان شبانه با تخریب دیوار پشتی این مغازه که به یک ساختمان متروکه منتهی می‌شده، پس از ورود هرچه دلشان خواسته است، مانند لوستر و چراغ و… را با خود برده‌اند.

اولین موضوع، نحوه ورود سارقان به این فروشگاه بود که اظهر من الشمس بود و نیاز به تحقیق آن‌چنانی نداشت. گام دوم میزان سرقت بود که براساس اظهارات مال‌باخته، تعداد زیادی لوستر، حبابی لوستر، کریستال‌ها و کابل‌های برق به ارزش ۱۶‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال ربوده شده بود.

بلافاصله تحقیقات جانبی و نمونه‌برداری از محل آغاز شد و مأموران همه سرنخ‌های موجود را بررسی کردند و هم‌زمان با دستورات سرهنگ احمد نگهبان، رئیس‌پلیس مشهد، تحقیقات جامعی برای شناسایی متهمان آغاز شد.

تیم رسیدگی‌کننده به پرونده با تحقیقات گسترده و سرنخ‌های به‌دست‌آمده سارقان را که زوجی معتاد و سابقه‌دار هستند، شناسایی کردند. مأموران در ادامه موفق شدند محل اختفای زوج سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی، آن‌ها را در اقدامی ضربتی دستگیرکنند.

متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند، اما در ادامه تحقیقات در رویارویی با ادله پلیسی و مستندات، لب به اعتراف گشودند و به سرقت با همدستی یکی از دوستانشان و فروش اموال مسروقه به سه مال‌خر در محدوده بولوار طبرسی، پنجتن و التیمور اعتراف کردند.

در ادامه این عملیات همدست آن‌ها و افراد مال‌خر نیز دستگیر شدند و قسمتی از اموال مسروقه کشف و به مال‌باخته تحویل شد و متهمان برای رسیدگی به پرونده شان به دادسرا معرفی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید