اسلایدرفرهنگی

سردار آزادی خبر داد: برگزاری برنامه «آبروی محله» در کوچه شهدا/راهیان نور درماه رمضان برگزار نمی شود

مسئول سازمان نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: هر ساله ۳۰۰ کتاب با توجه به آثار شهدا تالیف و منتشر می‌شود که پایه اصلی آن جمع‌آوری آثار شهداست.

به گزارش صدای مشهد، سردار عبدالرضا آزادی در گفتگو با برنامه «هوای بهمن» رادیو انقلاب اظهار کرد: در ایام دهه‌فجر یکی از بهترین اقدامات تجلیل، تقدیر و گرامیداشت یاد شهداست که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول سازمان نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج افزود: در دهه فجر امسال برنامه آبروی محله برگزار می‌شود، بدین صورت که پایگاه‌های بسیج با توجه به نام شهیدی که روی کوچه است مردم مقابل منزل آن شهید در همان کوچه‌ برنامه‌ی خاطره‌گویی و روایت دارند.

سردار آزادی بیان کرد: اجرای یادواره‌های خانگی شهدا به صورت تجمع در منزل شهداست که همرزمان شهید روایت شهید را در منزل شهیدبازگو می کنند تا یاد و نام شهدا ارج نهاده شود.

وی تصریح کرد: در مراکز استانها سامانه‌ای داریم برای بارگزاری آثار شهدا که این کمک می‌کند به چاپ کتاب، ساخت فیلم کوتاه و بلند از زندگی شهدا و دفاع مقدس تا دفاع مقدس و شهدا در یادها ماندگار شوند.

وی با اشاره به اینکه هر ساله ۳۰۰ کتاب با توجه به آثار شهدا تالیف و منتشر می‌شود و پایه اصلی تولیدکتاب شهدا همین جمع‌‌آوری آثار شهداست، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند «ما زمانی می‌توانیم در مورد شهدا کار کنیم که به موضوع هنر بپردازیم» از این رو کنگره‌ شهدا بر همین اساس برگزار می‌شود.

سردار آزادی گفت: ما یک واحد جمع‌آوری آثار شهدا، واحدفرهنگی و هنری و یک واحد روایت‌گری داریم که خاطرات شهدا و ادبیات دفاع مقدس را روایت می‌کنند. همچنین تلاش کردیم امسال راهیان نور فقط مختص به ایام نوروز نباشد از این رو راهیان نور تا ابتدای ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید