اسلایدرفرهنگی

سرباز مرزبانی ۴۰ میلیون پول را به صاحبش بازگرداند

سرباز فداکار در عین نیازمندی پول گمشده این کارگر را تحویل داد

سرباز مرزبانی در یک اقدام خیر خواهانه پول گمشده یک کارگر را به صاحبش بازگرداند.

به گزارش صدای مشهد؛  سرباز وظیفه ” ابوالفضل سعادتی” که در ستاد مرزبانی در حال خدمت است در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما بارها دستش را رو به آسمان بالا برد و خدا را شکر کرد و گفت: خدایا شکرت که شیطان گولم نزد و بر نفس خودم غلبه کردم.

او میگوید پس ازچند ماه خدمت در مرز به علت مشکلات خانوادگی و تخصصی که داشتم به ستاد مرزبانی منتقل شدم و بعد از اینکه کارم در ستاد مرزبانی تمام میشود بعنوان کمک خرجی به مادرم با یک خودروی پیکان مسافرکشی میکنم و روز گذشته در آخرین سرویس یک مسافر را که کارگر هم بود و از شدت خستگی از ابتدا تا انتهای مسیر خواب بود در میدان پارک پیاده اش کردم.

این سرباز شجاع مرزبانی که پدر خود را از دست داده میگوید: وقتی به منزل رسیدم و میخواستم پدال ماشین را قفل بزنم متوجه شدم یک پلاستیک مشکی زیر پای صندلی سمت شاگرد هست ، برداشتم و نگاه کردم که داخل آن ۴ میلیون تومان، یک گذرنامه و… بود، بی درنگ بدنبال شماره ای از او گشتم که خوشبختانه در یک رسید بانکی شماره اش بود با وی تماس گرفتم و پول و مدارکش را به او تحویل دادم.

سرباز”سعادتی” که خود را فردی نیازمند میداند گفت: اتفاقا به این پول خیلی احتیاج داشتم اما این پول مال من نیست و خوشحالم و خدا را هزاران بار شکر میکنم که بر شیطان و نفس خود غلبه کردم و پول را به صاحبش که یک کارگر بود بازگرداندم.

این کارگر که “ابراهیمی” نام داشت یک تبعه کشور افغانستان دارای ویزا و گذرنامه بود و مشغول کارگری دریکی از شهرهای اطراف مشهد بود که با قدردانی از این سرباز شجاع و فداکار مرزبانی میگوید: در باغی چندین روز کارگری میکردم و وقتی کار تمام شد دستمزدم را گرفتم ، داشتم به خانه برمیگشتم که این پول را داخل ماشین جا گذاشتم و از بازگرداندن آن ناامید شده بودم که تلفنم زنگ خورد و ادامه ماجرا که آقای “سعادتی” توضیح دادند .

آقای ” ابراهیمی” میگوید : من هم خدا را شکر میکنم که این پول بدست یک انسان سالم و خدا ترس افتاد و در آن لحظه هرچقدر اصرار کردم از این پول بعنوان پاداش بردارد قبول نکرد و فقط میتوانم برای او و خانواده اش آرزوی سلامتی بکنم.

گفتنی است از این سرباز وظیفه شناس و فداکار مرزبانی توسط مسئولین مربوطه قدردانی بعمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید