اسلایدرفرهنگی

«زیارت، خانواده و همدلی» شعار محوری برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امسال برنامه های نوروزی حرم مطهر رضوی با شعار محوری 1402 «زیارت، خانواده و همدلی» تدارک و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش صدای مشهد، عبدالحمید طالبی، در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان که صبح امروز با حضور، روسا و مدیران موسسات تابعه این سازمان و جمعی از اصحاب رسانه در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد:امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان وعید نوروز، شاهد حضور خیل عظیمی از زائران در بارگاه منور رضوی خواهیم بود و از همین رو برنامه‌های متنوع ویژه‌ای برای میزبانی هر چه شایسته تر از زائران و مجاوران در در این ایام نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های امسال با هدف فراهم آوردن زیارت مطلوب برای زائران و نهادینه کردن زیارت متعالی تهیه و تدارک دیده شده است و امیدواریم بتوانیم با ارائه محصولاتی غنی و روزآمد بحث فرهنگی و تامین محتوای فرهنگی زائران را فراهم آوریم.

زیارت کانون تمامی فعالیت‌های آستان قدس رضوی

طالبی در ادامه زیارت را کانون تمامی فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس درحرم مطهر رضوی دانست و با بیان اینکه یکی از ویژگیهای ایام نوروز تشرف زائران به صورت خانوادگی است، گفت: همدلی، انسجام اسلامی، اتحاد ملی و کمک به هم نوع در ایامی که شاید بسیاری از افراد نیاز به حمایت داشته باشند، از نکات قابل توجهی است که سعی شده در برنامه‌های امسال در سطح آستان قدس رضوی، استان و ملی اجرایی شود.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به بحث تقویت رویکرد زائر محوری اشاره کرد و افزود: تسهیل زیارت و تثبیت آن با ارائه محصولات فرهنگی، ارائه خدمات اجتماعی به زائران و مجاوران نیازمند و… از دیگر رویکردهای برنامه‌های نوروزی حرم مطهر رضوی است.

برگزاری ۴۲ برنامه محوری در حرم مطهر رضوی

وی خاطر نشان کرد: در آبان ماه سال جاری نخستین جلسه مجمع مشورتی استان برگزار شد و سند محتوایی آن ارائه و سیاست‌ها و راهکارها و برنامه‌های اصلی، نقاط آسیب و… مطرح شد و در سطح استان با ایجاد قرارگاه و در آستان قدس رضوی ستاد مناسبت های ویژه توانستیم ۴۲ برنامه مختلف را در حرم مطهر رضوی، سازمان علمی و فرهنگی، بنیاد کرامت و بنیاد بهره‌وری و موقوفات برای ایام نوروز برنامه‌ریزی کنیم.

 برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و مردم محور

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروزی حساسیت ارائه خدمات را برای تمامی دستگاه‌های فرهنگی ایجاد می‌کند، گفت: به همین منظور این برنامه‌ها با برپایی نمایشگاه قرآن در مدرسه خیرات خان آغاز خواهد شد و همچنین مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، از ۴ تا ۱۲ فروردین با همکاری اداره کل ارشاد نمایشگاه قرآن را در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار می کند.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه مردم محور و سازمان نهاد توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی با عنوان «شباب الشمس» خبر داد و افزود: این نمایشگاه حد فاصل باب الرضا و باب الجواد حرم مطهر رضوی،به ارائه خدمات می پردازد.

«مهمان بهشت» میزبان زائران زیارت اولی

طالبی در ادامه به فعالیت‌های بنیاد فرهنگی رضوی در ایام نوروز ۱۴۰۲ اشاره کرد و دو ویژه برنامه «مهمان بهشت» ویژه زائران زیارت اولی از استان‌های محروم و جشن تکلیف دختران تازه مکلف را از محوری‌ترین برنامه‌های این موسسه برشمرد.

توزیع بسته‌های فرهنگی به هتلهای سطح شهر مشهد

وی با اشاره به اینکه موسسه آفرینش‌های هنری نیز با ارائه فعالیت‌هایی متعدد رسانه ای، تصویری و هنری میزبان زائران ومجاوران نوروزی است، گفت: تهیه بسته‌های فرهنگی، تبلیغی و ارائه آن به ۱۰۰ هتل در سطح مشهد، ایجاد پایگاه فرهنگی در هتلها ارائه بسته هایی با محوریت کتاب و کتاب خوانی، راه اندازی پویش من را با خودت ببر، راه اندازی پایگاه‌های سیار کتاب و.. از جمله خدمات این موسسه به زائران است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: در ویژه برنامه ای با عنوان «بهار نیایش» نیز در مبادی ورودی شهر مشهد میزبان زائرانی هستیم و سعی داریم این حس را در آنان القا کنیم که تمام شهر مشهد حرم است و باید ادب حضور به این شهر مقدس رعایت شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید