شهریفرهنگی

زائران رضوی نباید شب در خیابان بمانند

به گزارش صدای مشهد: شهردارجهان شهر مشهد الرضا(ع) با تاکید برآماده باش مدیریت شهری برای خدمات رسانی به زائران ایام پایانی صفر، گفت: با همکاری همه دستگاه ها به گونه ای عمل شود تا هیچ زائری شب در خیابان بدون اسکان نماند.

سید عبدالله ارجائی در جلسه ستاد استقبال از زائران پیاده ویژه آخر صفر که با حضور معاون امور هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگانی از دستگاه های ذی ربط برگزار شد، افزود: ما شانی جز خدمتگذاری علی بن موسی الرضا(ع) نداریم، لذا باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا با همکاری استانداری، آستان قدس، آموزش و پرورش و.. مشکلی برای اسکان زائران را طی دو روز آینده نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: تمام اماکن شهرداری مشهد که قابلیت اسکان زائر را داشته باشد آماده و برای استراحت در اختیار زائران قرارداده خواهد شد.

شهردار جهان شهر مشهد الرضا(ع)، با بیان اینکه طبق هماهنگی های انجام شده با آستان قدس رضوی، ورزشگاه امام رضا(ع) آماده اسکان زائران است، اظهار کرد: در کنار این ورزشگاه از معاونت فرهنگی خواسته ایم تا تمامی اماکنی که در محدوده میدان شهدا امکان اسکان زائران را دارد برای پذیرایی از مهمانان علی بن موسی الرضا(ع) آماده شود.

ارجائی تصریح کرد: همچنین با هماهنگی با آموزش و پرورش نیز مقرر شد تا مدارس نیز برای اسکان در اختیار قرار داده شود که از معاونت خدمات شهری می خواهیم که این مدارس را ضد عفونی و برای اسکان زائران طی امشب و فردا شب آماده کنند.

وی ادامه داد: از امور مساجد هم خواسته ایم تا با توجه به سرد شدن هوا در مساجد واقع در بافت پیرامونی حرم مطهر را امشب و فردا شب برای استفاده زائران باز بگذارند.

شهردار جهان شهر مشهد الرضا(ع) گفت: از سازمان اتوبوسرانی نیز می خواهیم تا تعداد اتوبوس های مبادی ورودی شهر را برای انتقال زائران پیاده به محل های اسکان تقویت و برای مسیرهای منتهی به حرم مطهر نیز جهت انتقال زائران به محل های اسکان اتوبوس و یا مینی بوس در نظر بگیرند.

ارجائی افزود: در مجموع با توجه به اینکه امشب هوا سرد خواهد شد، بر این نکته تاکید داریم که نباید امشب هیچ یک از زائران علی بن موسی الرضا(ع) در خیابان و بدون اسکان بمانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید