اجتماعیاسلایدر

راز سارقان شب رو

زوج سال‌خورده بی‌خبر از همه‌جا در خوابی خوش فرورفته بودند که مردان غریبه خود را بالای سرشان رساندند و به خواب خوششان پایان دادند.

به گزارش صدای مشهد، سایه‌های سیاه پشت سر هم وارد حیاط شدند. سر و صورتشان را کاملا پوشانده بودند و هرم گرمای مردادماه اجازه نمی‌داد راحت نفس بکشند. وقتی از کنار خودرو میلیاردی توی پارکینگ گذشتند، چشمانشان بدجوری درخشید و نفسشان بالا آمد و انگار جرئت لازم را برای اقدام شومشان پیدا کردند. آن‌ها همچنان در سکوت پیش رفتند و داخل پذیرایی خانه شدند. اما آنجا میزبانی منتظرشان نبود و این مهمانان ناخوانده به دنبال صاحب‌خانه، گشتی توی اتاق‌ها زدند و چشمشان خیلی چیز‌ها را گرفت.

دزدان نیمه‌شب

زوج سال‌خورده بی‌خبر از همه‌جا در خوابی خوش فرورفته بودند که مردان غریبه خود را بالای سرشان رساندند و به خواب خوششان پایان دادند. چشمان وحشت‌زده زن و شوهر با دیدن این افراد، نزدیک بود از کاسه خارج شود. ترسناک‌تر، اما برق تیز قمه‌ای بود که با حالت تهدید به سمتشان گرفته بودند. آن‌ها در این وقت از شب در خانه آن‌ها چه می‌کردند، دنبال چه چیزی بودند. اصلا از جانشان چه می‌خواستند!

سرقت از پارکینگ

اواخر مردادماه بود که گزارش یک سرقت به عنف در بولوار سجاد به نیروی انتظامی اعلام شد. سارقانی که با خشونت تمام دست به سرقت لوازم منزل زوجی میان‌سال در این محله زده بودند. شاکیان این پرونده به پلیس توضیح دادند که تعدادی لوازم باارزش منزلشان و یک دستگاه تلفن همراهشان به سرقت رفته است. اما مهم‌تر از این‌ها خودرو سراتو آن‌ها بود که آقایان دزد، وسایل سرقت‌شده را مقابل چشمان وحشت‌زده‌شان در خودرو جا داده و از حیاط خارج شده بودند.

اعتراف

کارآگاهان زبده پلیس آگاهی مشهد، با دستور سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد، برای بررسی موضوع وارد عمل شدند و به بررسی دقیق محل جرم پرداختند. سرنخ‌هایی از سارقان در محدوده وقوع جرم باقی مانده بود که تحقیقات را پیش می‌برد. همین سرنخ‌ها آن‌ها را به یکی از اعضای این باند حرفه‌ای رساند.

فردی که دارای سوابق متعدد کیفری بود و در طی یک عملیات پلیسی دستگیر شد. این فرد به‌راحتی لب به اعتراف باز نمی‌کرد. اما در برابر دلایل روشن پلیس، از ماجرای شوم آن شب پرده برداشت. او اعتراف کرد که با همدستی دو تن از دوستانش دست به این اقدام زده‌اند. اینکه نیمه شب، با چاقو و قمه به جان زن و شوهر پیر افتاده و آن‌ها را تهدید کرده‌اند و بعد هم دست و پای زوج بی‌پناه را بسته و لوازم منزل و خودرو سراتوشان را سرقت کرده‌اند.

سراتو کجاست؟

تحقیقات پلیس خیلی زود برای دستگیری دو متهم دیگر و یافتن خودرو میلیاردی ادامه یافت. اعتراف‌های متهم اول برای یافتن دو تن دیگر، تیم عملیات ویژه پلیس آگاهی مشهد را به شهرستان چناران کشاند. مأموران پلیس با کار گسترده اطلاعاتی، محل اختفای دوعضو متواری را در این شهرستان ردزنی کردند و طی عملیات ضربتی و غافل‌گیرانه این دو متهم را دستگیر کردند، اما از سراتو خبری نبود. در محل اختفای آن‌ها یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دودستگاه موبایل مسروقه، پنج قبضه چاقو و قمه، سه‌عدد چماق و مقادیری مواد مخدر پیدا شد، اما به جای سراتو، فقط یک دستگاه سواری ساینا دیده می‌شد که متهمان در سرقت‌ها از آن استفاده می‌کردند. اما سراتو کجا بود؟

در پیچ ساغروان چه گذشت؟

بازجویی‌های کارآگاهان پلیس برای پیداکردن خودرو میلیاردی همچنان ادامه داشت تا اینکه متهمان لب به اعترافی دیگر گشودند و راز سرقت سراتو هم کشف شد. آن‌ها اعلام کردند که برای این خودرو در جاده یک سانحه رانندگی اتفاق افتاده است. آن‌ها مدتی پس از ماجرای سرقت، پلاک یک دستگاه پژو ۴۰۵ را روی این خودرو نصب می‌کنند و بدین صورت برای تردد و اعمال مجرمانه‌شان از آن استفاده می‌کنند.

تا اینکه این خودرو در تردد‌های آن‌ها به چناران، در محدوده پیچ ساغروان به دلیل از کارافتادن فن خودرو جوش می‌آورد و آن را برای تعمیر به یکی از تعمیرگاه‌های شرکت سایپا در مشهد منتقل می‌کنند. پلیس باتوجه به این اطلاعات، خودرو را در پارکینگ این شرکت کشف و ضبط کرد. اما تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی آن‌ها با هماهنگی قضایی ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید