فرهنگی

دو اتهام متضاد مسیحیت به اسلام؛ دینِ جنسی و دینِ محرومیت جنسی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دو اتهام متفاوت در طول زمان از جانب مسیحیت به اسلام زده شد؛ یکی اینکه اسلام، دینی جنسی است و دیگری اینکه اسلام، دین محرومیت جنسی است.

سن رحیم‌پور ازغدی، ظهر امروز در نشستی تحت عنوان «زن در مسیحیت از دیروز تا امروز» در دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: وقتی راجع به مسیحیت بحث می‌کنیم، باید سه چیز را از هم تفکیک کنیم. البته این تفکیک در مورد همه مکاتب قابل تصور است ولی در مورد مسیحیت، به طرز جدی‌تری باید مورد توجه قرار گیرد. چراکه از نظر کمی، بیشترین پیروان را در جهان دارد و به لحاظ تاریخی، اکثر مسیحیان، در جنگ‌ها و توسط حکومت‌ها مسیحی شده‌اند.

وی افزود: ما یک مسیح، مسیحیت و مسیحیان را داریم. مسئله ما بیشتر نه مسیح و نه مسیحیان بلکه مسیحیت است، یعنی مجموعه تعالیمی که امروز به نام حضرت مسیح (ع) مطرح است و بیش از دو میلیارد نفر خود را معتقد به آن می‌دانند و شامل انشعابات زیادی است که هرکدام نگاه متفاوتی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: همچنین باید توجه شود که بیشتر جمعیت کاتولیک، به دست ارتش‌های اروپایی و به زور شمشیر، دین مسیح را پذیرفته‌اند، یک مسیحیت شرقی داریم که مرکزش فلسطین و کشورهای عربی و یک مسیحیت غربی که مرکزش اروپا است و این دو متفاوت هستند. این مسیحیت غربی از قرن پنجم میلادی ابزاری شد در اختیار امپراتوری روم.

رحیم‌پور ازغدی ضمن تاکید بر اینکه وقتی می‌گوئیم زن در مسیحیت، باید روشن کنیم که منظور از مسیحیت چیست، ادامه داد: قرآن کریم می‌گوید که آخوندهای مسیحی و یهودی، دین را تغییر دادند و خرافات و بدعت‌هایی را وارد شریعت کردند.

وی ضمن بیان اینکه یکی از اتهاماتی که از همان ابتدا از طرف کلیسای قرون وسطی به جهت سم‌پاشی به اسلام زده می‌شد، در ارتباط با مسئله زن بود، گفت: از یک طرف، در فرهنگ کلیسا و کتاب مقدسی که دست مردم داده بودند، زن، نماینده شیطان، منشأ فساد و تجسم نادانی است و در منطق کلیسا، ازدواج امری است که دور شدن از خداوند و حقیقت را منجر می‌شود به همین جهت است که کشیش‌ها ازدواج نمی‌کنند. ولی در عمل، هزار نوع مسئله و مشکل پیش می‌آمد و نتیجه افراط کلیسا و مسیحیت، تفریط کنونی شد که اصل خانواده و ازدواج کنار گذاشته شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اسلام، اصل را در رابطه دائمی تک‌همسری گذاشت و حتی برای رابطه موقت نیز، اصولی تعیین کرد. در حالی که مسیحیت چنین چیزی را ندارد و حتی طلاق را نیز ممنوع کرد در حالی که اسلام با وجود مکروه دانستن طلاق، راه آن را نبست.

رحیم‌پور ازغدی در ارتباط با تفاوت مبحث ازدواج در مسیحیت و اسلام بیان کرد: در نگاه مسیحی، ازدواج انسان را از معنویت دور می‌کند ولی در نگاه اسلام، ازدواج انسان را به دین نزدیک‌تر می‌کند و حتی نماز انسان متأهل، ثواب بیشتری دارد. نتیجه همه این مسائل در جامعه مسیحی، افزایش خیانت، کم شدن ازدواج و افزایش تعداد فرزندانی که نمی‌دانند پدر یا مادرشان چه کسانی هستند.

وی در خصوص اتهاماتی که از طرف مسیحیت به اسلام زده می‌شود، ابراز کرد: یکی از اتهامات این بود که گفتند اسلام دین جنسی است چراکه مثلاً می‌گوید معاشقه زن و شوهر، عبادت است. همچنین اتهام دیگری را در دوران مسیحیت جدید درست برعکس قبلی زدند که اسلام ضد لذت است و دین محرومیت جنسی است و جلوی ظهور نیازهای جنسی انسان را می‌گیرند؛ که البته این تفکر لیبرالیسم در پوشش مسیحی است. در این دیدگاه، تحت عنوان اینکه ضابطه اخلاقی وجود ندارد، می‌گویند هر وقت نیازی داشتی، باید جواب آن را بدهی.

وی ضمن اشاره به تحریفات دین مسیح، افزود: باوجود اینکه حضرت مسیح (س) پیامبر زهد است، ببینید که کریسمس را چگونه برگزار می‌کنند و درست خلاف تعالیم ایشان رفتار می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه مباحث، در خصوص جایگاه زن در نظام‌های مختلف، گفت: زن در امپراطوری روم، کنیز جنسی، رقاص و مایه سرگرمی سرمایه‌داران بود و در ایران قدیم نیز همینگونه بوده است.

وی در ارتباط با جایگاه زن در اسلام اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «یک ارزش ثابت برای تمام انبیا، دوست داشتن زن است.» یا می‌گویند «به زن اهانت نمی‌کند مگر کسی که پست است و به زنان احترام نمی‌گذارد مگر کسی که خودش محترم است.» تعابیر ضد زن، صد در صد خلاف تعابیر دینی ما است. در حالی که دختر در یک نظام سرمایه‌داری فاسد، نقطه ضعف حساب می‌شود، ولی حضرت مسیح (س)، نگاه انبیا را دارد.

وی همچنین گفت: پیامبر (ص) در تعبیری از مؤمن و منافق می‌گوید که مرد مؤمن، خود را با سلیقه زنش تطبیق می‌دهد ولی مرد منافق زنش را مدام مجبور می‌کند که طبق میل او زندگی کند. همچنین یکی از شاخصه‌هایی که اهل بیت (ع) در مورد خانواده مسلمان می‌گویند، داشتن عشق، مهربانی و آرامش است و خانه‌ای که در آن شک، دعوا و تشویش وجود دارد، خانه یک مسلمان نیست و همه انبیا این را می‌گویند. در فیلم‌های غربی نیز اگر دقت کنید، زن یا نماد جنسی و مورد استثمار مردان است و یا نماد احمق بودن.

وی در خصوص مسئله حجاب بیان کرد: حجاب در ایران قبل از اسلام بسیار بیشتر از حجابی بود که اسلام تعیین کرد؛ منتهی آن حجاب، برای طبقات اشراف بود که ارزش بالایی داشتند. همچنین در مسیحیت، زنی که بدون حجاب در عرصه عمومی باشد و شوهرش بفهمد، همین در حکم طلاق است.

عضو جبهه انقلاب فرهنگی در خصوص حقوق زنان در جامعه غربی گفت: بیشترین کتک‌ها را زنان غربی در خانواده می‌خورند و در آنجا، نهاد خانواده از بین رفته است. در جوامع غربی، زنانی هستند که کاملاً مورد خشونت قرار می‌گیرند درحالی که دین، خشونت را یک فعل شیطانی می‌داند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید